رفتار هاي ناسالمى كه باعث بالا رفتن سن مى شودو به سلامتتان نيز آسيب وارد مى سازند


رفتار هاي ناسالمى كه باعث بالا رفتن سن مى شودو به سلامتتان نيز آسيب وارد مى سازند



شايد اولين راه براى جوانتر شدن به نظر بيشتر افراد جراحى پلاستيك باشد. اما اين گزينه هميشه

بهترين راه نيست، شما مى توانيد با تصحيح روحياتى كه صرفا سن شما را بالا مى برند و به سلامتتان

نيز آسيب وارد مى سازند، بدون جراحي، زمان را به عقب باز گردانيد. در اين قسمت 10 نمونه از رفتار

ناسالمى كه باعث بالا رفتن سن مى شود را ذكر كرده ايم. در ادامه راه حل هاى ترك و مبارزه با آنها را

نيز بررسى نموده ايم.‌ ‌



آب‌ مروارید یا کاتاراکت

1:



اپیدمیولوژی ( Epidemiology ) چیست ؟

2:

هسترس بيش از اندازه‌ ‌

از وقت غارنشين ها به بعد، رفته رفته هسترس در انسان ها افزايش پيدا كرد.


و با چگونه منتقل میشود و برای پیشگیری از وبا چه کنیم؟
همانطور كه مطلع هستيد هسترس،

واكنش سيستم ايمنى بدن را كاهش مى دهد، ريسك ابتلا به بيمارى هاى قلبى را افزايش داده و به طور كلى

احساس نا خوشايندى در ما ايجاد مى كند.


دیابت را بشناسیم
دكتر "اليسا اپل" هستاد روانپزشكى دانشگاه كاليفرنيا واقع در

سانفرانسيسكو ثابت كرده هست كه هسترس بيش از اندازه برروى تك تك سلول ها تاثير سوء مى گذارد و باعث مى

شود پيش از اينكه سلول ها به رشد كامل برسند، پير شوند.


پیشرفت در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی پیش از تولد نوزاد و پرسش‌های اخلاقی پیش رو
اين امر تا حد بسيار زيادى سيستم ايمنى بدن را مورد

حمله برنامه داده و منجر به تضعيف اون مى شود.


تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت و نابودی روزافزون محیط‌‌‌ زیست ، زنگ خطر فروپاشی برگشت‌ناپذیر اکوسیستم جهانی است
به عنوان مثال مادرانى كه فزرندانشان به نحوى دچار بيمارى هستند،

تحت فشار بيش از حدى برنامه مى گيرند.


سرطان سرویکس
پيرى زودرس يك مشخصه كاملا بديهى در اين دست افراد مى باشد.


علایم و نشانه هایی که باید به آن توجه بیشتری کنید
راه حل

چيست؟ دكتر اپل اظهار مى دارد كه : "پيش از هر چيز بايد اين مشكل را قبول كنيد و علائم اونرا با خود تحليل و بررسى

نماييد.

تپش قلب، و تعرق از نمونه هاى بارز اين بيمارى هستند.

يك راه حل اونى و مفيد نفس عميق هست.

از نظر

پزشكى اين نوع نفس، "تنفس ديافراگمي" ناميده مى شود.

اما راه حل مشكل تر و وقت بر اين هست كه در برنامه

خود وقتى را به انجام كارهايى اختصاص دهيد كه هسترس شما را كاهش مى دهند.‌ ‌

3:


4:

مصرف الكل‌ ‌

شكى وجود ندارد كه مصرف الكل ارتباط مستقيمى با افزايش هسترس دارد.

سعى كنيد از مصرف الكل خوددارى كنيد.



در غير اينصورت ريسك ابتلا به بيمارى هايى نظير سكته، سرطان كليه، حنجره و سينه در فرد افزايش پيدا مى كند.‌ ‌


تحرك بسيار كم

دكتر "ايشانليلام جى ايوان" هستاد تغذيه، پيرى زودرس، و فيزايشانولوژى در دانشگاه علوم پزشكى آركانزاس معتقد هست كه:

"كم تحركى يكى از مشكلاتى هست كه بيشتر انسان ها به اون مبتلا هستند.

حتى افزايش ميزان كمى فعاليت مى

تواند عمر شما را طولانى تر كند، از اضافه وزنى جلوگيرى مى كند، هسترس ا كاهش داده و در برخى موارد از ابتلا به

آلزايمر نيز جلوگيرى مى كند.

دكتر ايوان در ادامه سخنان خود اظهار مى دارد كه : "فقط بايد تصميم بگيريد كه كمى

فعال تر از گذشته باشيد.

مى توانيد ماشين خود را كمى دور تر از محل كار پارك كنيد و به جاى هستفاده از آسانسور از

راه پله بالا رايشاند.

وقتى كه به انجام اين كارها عادت كرديد، اونگاه مى توانيد نرمش و ورزش را شروع كنيد و طبق

دستور ساوقت كنترل بيمارى هاى فراگير برنامه خود را دنبال كنيد.

اين ساوقت به تمام افراد پيشنهاد مى كند تا

درحدود 30 دقيقه (و يا بيشتر) در طول روز پياده روى كند.‌ ‌

5:


6:

مصرف بيش از اندازه چربى هاى اشباع شده‌ ‌

چربى هاى اشباع شده كه در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شير، و كره به وفور يافت مى شوند مى توانند ميزان كلسترول "بد" و به طور كلى كلسترول نهايى خون را افزايش داده و شما را مستقيما به سمت بيمارى هاى قلبى هدايت كنند.

از رژيم هاى غذايى تك اشباعى نظير روغن زيتون، و بادام زميني؛ و همينطور انواع غير اشباع شده اون مانند روغن هاى گياهى و ذرت هستفاده كنيد.

دكتر ايوان اينطور مى گايشاند كه " هر چند با هستفاده از رژيم و شيوه غذاى مديترانه اى ممكن هست وزن شما كاهش پيدا نكند، اما حداقل سلامت بدن تضمين خواهد شد." بر طبق دستورالعمل هاى غذايى كه از سوى ساوقت تغذيه امريكا منتشر شده هست، افراد بايد ميزان مصرف چربى هاى اشباع شده خود در طول يك روز را به رقمى در حدود 10 در صد و يا پايين تر از اون برسانند.‌ ‌

7:


8:

سيگار كشيدن‌ ‌

بيش از 5/1 % بزرگسالان آمريكا كه برابر با 46 ميليون نفر مى شود، هنوز به هستعمال سيگار عادت دارند.

به جاى

كشيدن سيگار مى توانيد از قرص هاى نيكوتين دار كه امروه به عنوان جابگزين مناسبى براى سيگار به شمار مى

روند، هستفاده كنيد، با اين كار ريسك ابتلا به سرطان و پيرى زودرس را تا حد بسيار زيادى كاهش داده ايد.

در بررسى 123 مطالعه مختلف كه در سال 2004 منتشر شد، افرادى كه براى ترك سيگار از آدامس هاى نيكوتين دار و

ساير جايگزين ها هستفاده مى كردند، خيلى راحت تر از افرادى كه فقط با اتكا به اراده، قصد ترك سيگار را داشتند،

موفق شدند.‌ ‌

9:


10:

تنفس هواى آلوده‌ ‌

تنفس هواى آلوده منجر به سرفه، سوزش چشم ها، آسم و ساير بيمارى هاى تنفسى مى شود.

فرمودنش آسان هست؛ اما سعى كنيد تا جايى كه امكان دارد در روزهايى كه آلودگى هوا بالاى حد هشدار دهنده مى رسد، از خانه خارج نشايشاند.‌ ‌


برنامه گرفتن بيش از اندازه در نور خورشيد‌ ‌

هر ساله بيش از يك ميليون آمريكايى متوجه مى شوند كه مبتلا به سرطان پوست شده اند.

در حدود 55000 نفر نيز مبتلا به حادترين حالت اين بيمارى يعنى همان "ملانوما" شده و به كام مرگ فرو مى روند.

مى بايست تا اونجايى كه مى توانيد از برنامه گرفتن در زير نور مستقيم آفتاب پرهيز كنيد و از كرم هاى ضد آفتابى با درجه مقاومت حداقل 15 هستفاده كنيد.

با اين كار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگرى مى كنيد و هم بروز چين و چروك پوست.‌ ‌

11:


12:

كم خوابى‌ ‌

در وقت هاى قديم كم خوابى نوعى علامت افتخار به شمار مى رفت، اما امروزه همه مى دانند كه كمبود خواب سبب

بروز چاقي، ديابت، فشار خون، و مشكلات حافظه مى شود.

اين علائم حتى در جوانان و نوجوانان نيز قابل مشاهده

هست.

"رونالد كلاتس" رييس آكادمى داروى هاى ضد پيرى شيكاگو معتقد هست كه: " اتاق خواب خود را پاك سازى كنيد

تا تبديل به بهترين مكان براى خوابيدن شود، تلايشانزيون و ساير وسايلى كه به نحوى حواس شما را پرت مى كنند، از اونجا

دور نگه داريد.

از پرده هايى هستفاده كنيد كه اندكى تيره تر هستند تا نور اتاق كم شده و تاريك تر شود.‌ ‌

13:


14:

اضافه وزن‌ ‌

چاقى بيش از اندازه خطر بيمارى هاى قلبي، ديابت، و حتى سرطان را افزايش مى دهد.

اين امر در حالى هست كه64 در صد از آمريكايى ها دچار اضافه وزن هستند.

محققان معتقدند كه توانايى در حفظ رژيم غذايي، خيلى مهمتر از نوع رژيم هست.

دانشمندان چندين رژيم غذايى مختلف را مورد بررسى برنامه دارند و نتيجه تحقيقات خود را در ژورنال ساوقت تغذيه آمريكا به چاپ رساندند.

پژوهش هاى اونها حاكى از اين امر بود كه در ميان افرادى كه رژيم گرفته بودند اونهايى موفق به كاهش وزن شدند كه بيشترين وقت ممكن، رژيم را رعايت كرده بودند.

بنابراين رمز موفقيت اين هست كه: رژيمى انتخاب كنيد كه مطابق با شيوه زندگيتان بوده و احتمال حفظ اون بيشتر باشد.‌ ‌

15:


16:

مصرف شكر فراوان‌ ‌


مصرف شكر به طور بى رايشانه، باعث بروز چاقى و احتمالا بيمارى هاى قلبى مى شود.

متخصصان تغذيه پيشنهاد مى

كنند در يك رژيم غذايى 2200 كالري، مى بايست ميزان مصرف " اضافه کردنى هاى شيرين" كه در اسنك ها و شيرينيجات

به وفور يافت مى شود، به 12 قاشق چايخورى در طول روز كاهش پيدا كند.

بر طبق اطلاعات دپارتمان كشاورزى امريكا

در سال 2000 مصرف اين ماده در حدود 31 قاشق در روز براى هر فرد تخمين زده شده هست.

براى كاهش اين مقدار

بايد از ميوه ها، و سبزيجات شيرين هستفاده كنيد تا ميل شما به شيرينى نيز كاهش پيدا كند.

برچسب روى محصولات

مختلف غذايى را به دقت بررسى كنيد تا ميزان شكر مصرفى را به حداقل برسانيد.

17:


18:

[URL"][/URL]

19:


20:

دود سیگار دارای ذرات معلقی هست که روند تکثیر سلولها را تغییر می‌دهد و سلولها را دچار سردرگمی و تکثیر بیش از اندازه که همان سرطان هست می‌کند.
نگه داشتن دود سیگار در دهان بیش از فرو دادن دود به ریه ضرر دارد و سبب بروز سرطان دهان می‌شود.

دود سیگار دارای ذرات معلقی هست که روند تکثیر سلولها را تغییر می‌دهد و سلولها را دچار سردرگمی و تکثیر بیش از اندازه که همان سرطان هست می‌کند.
محققان درباره نحوه سرطانی شدن سلول‌های دهان می‌گویند سلولهای این منطقه و حلق نسبت به سلولهای ریه بسیار حساس‌تر هستند و بلافاصله پس از آلوده شدن به ذرات سیگار دچار تکثر سلولی می‌شوند و سرطانی می‌شوند.
در نتایج این تحقیقات مشخص شده هست که دود سیگار به خودی خود سرطان‌زا هست به خصوص وقتیکه در اطراف سلولها برنامه می‌گیرد اما از اونجائیکه سلولهای دهان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند خیلی زودتر از سلولهای دیگر اعضای بدن دچار سرطان می‌شوند.

21:



65 out of 100 based on 30 user ratings 1105 reviews

@