آیا بعد از جا به جا کردن لاستیک های عقب و جلو باید دوباره بالانس کرد؟


آیا بعد از جا به جا کردن لاستیک های عقب و جلو باید دوباره بالانس کرد؟



سلام دوستان
من حدود ده ماه قبل لاستیکهامو عوض کردم یزد گذاشتم بالانس هم کردم حدود ده هزار هم تا چند روز قبل کارکرد و لاستیک ها رو جلو عقب کردم - زمانی که بالانس کردم علامت زد گفت بعدا جلو عقب میکنی این علامت روی چرخ و توپی مقابل هم باشه دیگه نیاز نیست بالانس شه
حالا که جلو عقب کردم اتفاقا توپی و سگ دست و بلبرینگ هم عوض کردم و دیگه اون علامت نیست دوباره رفتم بالانس کردم که دوباره علامت هم بزنه ، باز ازش پرسیدم که جلو عقب میکنم نیاز هست بیام گفت اگه لرزید بیام - میخواستم ببینم اصلش چی هست و این بالانس رو کار برای بالانس بودن با توپی هم هست یا فقط خود چرخه که بالانس میشه؟ که ببینم در اصل اینکار نیازه یا نه فقط چرخ داره بالانس میشه ربطی به توپی نداره و خب عقب جلو هم بشه پس ربطی نداره و نیاز به بالانس نداره
یکی از دوستان اگه بتونه در این مورد راهنماییم کنه خیلی ممنون میشم
مورد دوم وقتی عقب رو بالانس کرد گفت وقتی ترمز میگیری میلرزه یا نه گفتم دقت نکردم تست که کردم دیدم اره یک لرزش هست در سرعت بالا وقتی ترمز دستی کشیدم بهتر فهمیدم رفتم آپاراتی گفتم احتمالا به خاطر همون لنت و دیسکه خب، گفت به خاطر رینگ و لاستیکه... برام جالب بود کسی میدونه چه ربطی داره؟ یک ریز لرزشی در فرمون داشتم در حدود سرعت 110 به همین دلیل هم بود رفتم پیشش گفت در یک سرعت خاص هست بیشتر بری میبینی نیست اونم با رینگ و لاستیک ایرانی اینقد رفتی تست کردی تا بتونی یک لرزش پیدا کنی... که البته خب خیلی دقت کردم... برنامه هم شد فردا برم برای ترمزش گفتم قبلش نظر دوستان رو بدونم بد نیست
با سپاس



مرسدس AMG 6x6 با تیونینگ منصوری

1:

سلام .


فاش شدن عکسهای بی ام و سری 7 جدید

بنده بهترین تایرهای خارجی رو انداختم رویِ بهترین رینگها و با مدرنترین دستگاههای کامپیوتری هم بالانس کردم از بیرونِ رینگ و توی رینگ اما باز هم وقتی ماشین رو زدم روی جک و گاز دادم دیدم ماشین لرزش داره .
خودم توی خونه بالانسش کردم ( رو کار ) و لرزش از بین رفت .


لاستیک نو برای پرشیا
البته وزنه های مختلف رو داشتم و روش کار رو هم بلدم وگرنه ممکنه بدتر بشه .
بهتره لرزش چرخها 6 ماه یک بار تست بشه رو کار حتی اگر جابجا نشه .


تجربه رانندگی با ماکسیما 2016

اگر 4 ماه یک بار باشه بهتره .
برای تاکسی بهتره حتی 3 ماه باشه .

بالانس نبودن چرخها ضرر زیادی داره
خوردگی سریع لاستیک
خرابی بلبرینگ چرخ
خراب شدن کمکها
خراب شدن جلوبندی
خراب شدن سیستم فرمان
خراب شدن اتاق به خاطر لرزش دائم
صدمه دیدن موتور
در تاپیک صرفه جوئی اطلاعات بیشتری درج شده

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


مقایسه‌ای پهلو به پهلو بین دو نسل از سری 7 ب‌ام‌و

2:



نصب نقشه Navigation روی سوناتا

3:

سلام ممنون دوست عزیز
من کلا در 4 ماه 4000-5000 تا همش با ماشین میرم زیاد کار نمیکنه پس اگه اینطور باشه باید هر دفعه که 10.000 تا چرخها رو عوض میکنم بالانس هم بکنم (اگه قبلش ضربه نخوره و خراب نشه)
حساب کردم دیدم هر دفعه که میرم بالانس اگه لاستیک ها 100.000 برام کارکنن هر 10.000 هم که برم بالانس 15.000 تومان بدم اخرش میشه 150.000 پول لاستیک میشه
که البته اگه اینقد نیازه پس هیچی ، فک کردم چون عقب جلو بشه و لرزش خاصی توی فرمون یا ماشین نباشه نیاز نیست
در مورد لرزش وقت ترمز ربطی به رینگ و لاستیک داره؟ به نظر خودم که باید به دلیل تاب دیسک ها باشه خیلی هم نیست در سرعت بالا ی ذره میلرزونه ، ولی آپاراتیه فرمود به خاطر رینگ و لاستیکه
با سپاس


سوال در مورد آپکو

4:

فقط لاستیک هایی که برنامه هست از عقب به جلو منتقل شوند نیاز به بالانس دارند .


بررسی میتسوبیشی لنسر اوولوشن مدل 2015

5:


6:

سلام .

لرزش موقع ترمز ربطی به بالانس نداره .

به تاب داشتن دیسکها ربط داره .

قبلا راجع بهش در تاپیک صرفه جوئی توضیح مفصل نوشته ام . در مورد اطمینان از بالانس بودن چرخها , شما تا دو چرخ جلو رو رویِ جک نرنین و با دنده 5 گاز ندین متوجه نمیشین که آیا کاملا بالانسه یا نه .

دو چرخ عقب هم یا باید نصب بشه جلو تست بشه یا با دستگاهِ بالانسِ رو کار چک بشه

7:


8:

سلام

ممنون اینطور باشه خب عقب هم اینکار میکنم زیاد از نظر هزینش هم فرقی نمیکنه فک کردم وقتی نمیلرزه کلا لازم نیست ببرم بالانس
سلام .

لرزش موقع ترمز ربطی به بالانس نداره .

به تاب داشتن دیسکها ربط داره .

قبلا راجع بهش در تاپیک صرفه جوئی توضیح مفصل نوشته ام . در مورد اطمینان از بالانس بودن چرخها , شما تا دو چرخ جلو رو رویِ جک نرنین و با دنده 5 گاز ندین متوجه نمیشین که آیا کاملا بالانسه یا نه .

دو چرخ عقب هم یا باید نصب بشه جلو تست بشه یا با دستگاهِ بالانسِ رو کار چک بشه

ممنون بله ولی چون اپاراتیه سپس بالانس پرسید که وقت ترمز میلرزه یا نه بعد هم تست کردم دیدم کمی میلرزه بهش فرمودم فرمود به خاطر رینگ و لاستیک هست یکم شک کردم ولی خودم نتونستم بفهمم که جه ربطی به رینگ و لاستیک داره ترمز
در مورد بالانس هم همینکار میکنه ولی دنده ی 4 میزنم
ترمز لرزشش خیلی کمه سرعت 10 ترمز بگیرم حواسمم باشه میتونم حس کنم چیز خاصی نیست ، حالا به نظرتون ارزش درست کردن داره و یا به چیزی صدمه میزنه؟ من میترسم بزنه چشمشو کور کنه که میگه از رینگ و لاستیکه و اینکه دیسک هم شنیدم مثل خیلی چیزهای دیگه جنس های جدید افتضاح تشریف دارن
سپاس





9:

سلام

نه.

نیازی به بالانس نیست.( البته به شرطی که بالانس رو کار نشده باشه )

اگه سیستم تعلیق قوی باشه ، حساسیت به بالانس کمتر میشه و شما بعد بالانس لرزشی حس نمی کنید.
ولی اگه سیستم تعلیق ضعیف باشه ( پراید ) شما هر چقدر هم که با دستگاه بالانس کنید بازم کمی لرزش دارید.

در ضمن با تجربه بهتره که هر چهار تا چرخ با هم بالانس بشن.


10:


11:

سلام
بالانس روکار شده منظور من هم از بالانس همون بالانس روکار هست که فرمودم علامت زده روی توپی و رینگ
بله چهار چرخ با هم بالانس کردم هم اول و هم حالا که جلو عقب کردم و توپی های جلو عوض شده
سپاس

12:

سلام .
یه چیز دیگه هم باعث لرزش میشه .
تابِ کله . یعنی عاجِ لاستیک در لاستیکِ بنجل در بعضی جاهاش پف میکنه که باعث میشه وقتی با سرعت 10km بر روی مسیر کاملاً صاف برونید ماشین طوری تکون میخوره که انگار یه نفر از بغل داره ماشین رو تکون میده .


یک علتِ دیگه ی این مشکل هم پارک کردنِ ماشین برای مدت بسیار طولانی هست خصوصاً اگر لاستیک کمی کم باد باشه به مرور وقت جائی که روی زمین هست شکلش عوض میشه و از حالتِ دایره ای خارج میشه و توی حرکت لرزش ایجاد میکنه .
باید برای پارک به مدت طولانی , لاستیک تا حدی که ضرر نداشته باشه پر باد باشه و هر سه چهار روز یک بار هم ماشین حدودِ 40 سانت حرکت کنه به جلو یا عقب تا جای لاستیکها تغییر کنه و وزنِ ماشین باعث تغییر شکل لاستیک نشه .
بعضیها هم ماشین رو روی الوار یا آجر یا چهارپایه فلزی میزنند تا لاستیکها تو هوا باشه .
============================
اگر لاستیک بر اثر پُف کردن چنین ایرادی پیدا کرد دیگه باید عوض بشه اما بعضی از لاستیکها که بر اثر کم بادی و توقف طولانی اینجوری میشه , با باد کردنِ لاستیک تا حدِ زیادی مشکل حل میشه .
=====================================
رینگِ تصادفی و صافکاری شده هم میتونه لرزش ایجاد کنه .


با زدنِ چرخ روی جک روی زمین کاملاً صاف ( مثل کاشی ) و مماس کردنِ لاستیک با زمین و چرخاندنش با سرعتِ کم میشه فهمید تاب کله داره یا نه چون یک جا با زمین مماس میشه , یک جا یا میگیره به زمین یا فاصله میگیره از زمین .


با همین روش میشه از تاب نداشتنِ رینگ هم مطمئن شد :
یک خودکار یا پیچ گوشتی میذارین روی زمین و سرش رو میچسبونین به لبه ی رینگ و آروم تایر رو میچرخونین .

اگر فاصله ی لبه ی رینگ تا سر پیچ گوشتی هی کم زیاد بشه پس رینگ تاب داره .


13:


14:

خوب پس باید دوباره بالانس بشه.
همون بالانس معمولی هم جواب میده و من فرقی بین بالانس روکار و بالانس معمولی حس نکردم.


15:

سلام .
امت چون سپس بالانس عادی میبینند لرزش ظاهراً از بین رفته یا بسیار کم هست , دیگه بی خیال میشند .
اما یکی دو بار امتحان کنین و سپس بالانس با دستگاه , چرخها رو بزنین روی جک و گاز بدین .

در بیشتر موارد میبینین که هنوز چرخها بالانس نیست و لرزش داره و بدنه رو هم میلرزونه
یه عده از امت هم که اصلاً تشخیص نمیدند تمام ماشین داره میلرزه و به خیالشون طبیعیه یا به خاطر دست اندازها و موج جاده هست .
بنده با یه راننده تاکسی رفتم تو اتوبان .

فرمون ماشینش حسابی لرزش داشت که با چشم هم دیده میشد اما خبر نداشت از چیه و چقدر ضرر داره
بهش فرمودم برس به دادش که کلی هستهلاک و ضرر داره
==========================

گاهی هم میبینین با تستِ رو کار تایر بی لرزش هست و درست بالانس شده
گاهی با جابجا کردنِ چند سانتیِ یک وزنه دیگه چرخ بالانسِ بالانس میشه
گاهی مجبور میشین وزنه رو سبکتر یا سنگینتر کنین و یا جاش رو هم کمی تغییر بدین
بهترین روش اینه :
هر چرخ جدا تست بشه یعنی جلوی ماشین روی جک , یک چرخ رو بردارین
اجرای همه نکات ایمنی
درآوردن تمام سنگریزه ها از بین عاج
ماشین روشن
با دنده 5 گاز بدین آروم آروم
سرعت به 60 برسه
اگر شروع به لرزش کرد دیگه لازم نیست بیشتر گاز بدین
دنده خلاص
ترمز آروم
جای وزنه رو علامت بزنین و سپس بردارینش
دوباره تست کنین
اگر شدت لرزش زیاد شد پس وزنه رو با 5 سانت تغییر مکان نصب کنین
دوباره تست
اگر بهتر شد باز هم چند سانت تغییر مکان
اگر بدتر شد , باید از جای اولش به سمت دیگه حرکت بدین وزنه رو تا جای صحیح رو پیدا کنین
بعدش باید با سرعت 80 و 100 و 120 و 140 تست کنین
به هیچ وجه نباید با سرعت بالای 120 مدت طولانی تست کنین چون ممکنه عاگ لاستیک درسته کنده بشه و پرت بشه به اطراف ( اگر لاستیک کهنه یا غیر هستاندارد باشه )
با چرخ دیگه هم باید تست بشه
چرخهای عقب رو هم میشه تک تک با زاپاس عوض کرد و چرخ باز شده منتقل بشه به جلو و بالانس بشه سپس برگرده سر جاش

16:


17:

سلام
ممنون دوست عزیز
اتفاقا اره یکی از رینگ های کج مقداری کج شد دوسالی قبل که صاف کردن و یک اپارات دیگه هم رفتم نفرمود که مشکل داره اتفاقا پرسیدم
چرخهای عقب رو هم میشه تک تک با زاپاس عوض کرد و چرخ باز شده منتقل بشه به جلو و بالانس بشه سپس برگرده سر جاش

خب پس عقب و جلو بودن لاستیک ربطی به بالانسش نداره درسته؟
حالا یک سوال چرا روی رنگ و توپی علامت زد و فرمود عقب میزاری هم این علامت ها رو بروی هم باشه؟ اگه عقب جلو کردن فرق نکنه پس اینم نباید تفاوتی بکنه
ممنون بله ولی چون اپاراتیه سپس بالانس پرسید که وقت ترمز میلرزه یا نه بعد هم تست کردم دیدم کمی میلرزه بهش فرمودم فرمود به خاطر رینگ و لاستیک هست یکم شک کردم ولی خودم نتونستم بفهمم که جه ربطی به رینگ و لاستیک داره ترمز
ترمز لرزشش خیلی کمه سرعت 100 ترمز بگیرم (مخصوصا دستی) حواسمم باشه میتونم حس کنم چیز خاصی نیست ، حالا به نظرتون ارزش درست کردن داره یا به چیزی صدمه میزنه؟ من میترسم بزنه چشمشو کور کنه که میگه از رینگ و لاستیکه و اینکه دیسک هم شنیدم مثل خیلی چیزهای دیگه جنس های جدید افتضاح تشریف دارن
این هم اضافه کنم رینگ صافکاری شده الان عقب ماشین هست اگه اشتباه نکنم
در این مورد هم بتونید راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم
با سپاس




18:

خوب پس چطوری چرخ عقب رو بالانس کنیم؟؟ ( دیفرانسیل جلو )

البته من خیلی حساس هستم.کوچکترین لرزشی رو می تونم حس کنم.
حتی رو پراید هم فرقی بین بالانس معمولی و بالانس روکار با دستگاه و بالانس روکار تجربی( مد نظر شما ) حس نکردم و در تمام حالات کمی لرزش داشت که طبیعی بود و قابل حل نبود.


19:

سلام .

اگر سپس بالانس روکار مقدار بسیار کمی لرزش داشته باشه ( روی جک ) , موقع رانندگی دیگه فشار قابل ذکری به قطعات ماشین وارد نمیشه و عملاً لرزشی وجود نداره .

اما وقتی ماشین موقع رانندگی اندکی لرزش داره , اگر بزنینش روی جک و گاز بدین میبینین که خیلی لرزش داره .

بنابراین اطمینان از بالانس بودن بوسیله ی بالانس روکار اهمیت زیادی داره تا خیالتون راحت بشه که چرخها واقعاً بالانسه چون روی جک چرخها فشاری روش نیست و میتونه آزادانه بلرزه اگر حتی اندکی بالانس نباشه .

برای بالانس چرخهای عقب هم همونطور که توضیح دادم باید از زاپاس هستفاده بشه و تک تک نصب بشن جلو و بالانس بشن

20:

سلام

وقتی به روش شما چک می شد ، هیچ لرزشی نداشت.
ولی تو جاده کمی لرزش داشت که کاریش نمیشد کرد.

در ضمن با بالانس رو کار ( روش شما ) محور چرخ ها و دیسک ترمز و....

هم در حقیقت تو بالانس لحاظ میشن.مزیت بالانس رو کار همین هستش و به خاطر همین هستش که می گن چرخی که بالانس رو کاز شده نباید جابجا بشه.

حتی جای پیچ های جرخ هم نباید جایجا بشه.
ولی با روشی که شما میگین بعد بالانس چرخ ها عملا دوباره نابالانس میشن.


21:



71 out of 100 based on 16 user ratings 391 reviews

@