گزارش از نمایشگاه خودروی ژنو 2010


گزارش از نمایشگاه خودروی ژنو 2010





دومین شهر پرجمعیت سوئیس این روزها پر ازدحام تر از روزهای گذشته احساس میشه ، بی شک مارس برای اهالی ژنو جایگاه ویژه ای خواهد داشت ، چرا که هر ساله شاهد برگزاری بزرگترین نمایشگاه خودروی اروپای در این مکان خواهند بود.

80امین نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته ژنو ، امسال 4 تا 14 مارس دایر خواهد بود و گفته میشود در ژنو موتور شو 2010 بیش از 80 خودرو برای اولین بار در انظار عمومی به نمایش درخواهند آمد.

قابل ذکر است بهای بلیط به ترتیب برای بزرگسالان , خردسالان و بازدید گروهی:
14 , 8 و 9 فرانک سوئیس می باشد.

در صورت علاقه مندی به آشنایی با محصولات شرکت کننده در این نمایشگاه ، همراه ما باشید...



شرکت فراری به دلیل نقص فنی ۱۲۴۸ خودرو را فراخوان کرد!

1:



با رعایت این کارها از خودرو درست استفاده کنیم (حتما بخونین ، کاملا کاربردی و ضروری)

2:

بی شک ژنو ، امسال برای سازنده اشتوتگارتی پر مشغله تر از قبل خواهد بود.
چرا که پورشه علاوه بر ساخته های قبلیش ، برای اولین بار از 3 محصول جدیدش در این نمایشگاه پرده کنار خواهد زد.
پورشه GT3 R hybrid که به زودی به عنوان رقیبی جدی برای رقبا در مسابقات لمان مطرح خواهد شد ، دیگری 911 توربو S و دست آخر نسل جدید اس یو وی ء خوش فروشش کاین که بی شک نگاه های بسیاری را در نمایشگاه مجذوب خود خواهد کرد.

در این پست به بررسی اجمالی پورشه GT3 R hybrid racer خواهم پرداخت...





پورشه با عرضه این خودرو گامی پايه ی در جهت ارائه یک خودروی هیبرید مسابقه ای برداشته هست.
این پورشه که چندی بعد در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عمومی در خواهد آمد ، چندین ماه هست که در پیست نورنبرگ مراحل آزمایش تا تولید را طی میکند.
فرموده میشود این خودرو در ماه می 2010 در مسابقه هستقامت 24 ساعته لمان با مبارزه به رقبا خواهد پرداخت.
موتور 6 سیلندر با آرایش تخت اینبار با حجم 4 لیتری اش 473 اسب بخار را به چرخهای عقب ارزانی خواهد داشت و این در حالی هست که دو دو موتور برقی در اکسل جلو هر کدام با تولید 80 اسب بخار به ایفای نقش خواهند پرداخت.
پورشه میگه این خودرو با وجود داشتن این سیستم ، پایداری و تطبیق پذیری بیشتری در سطح راه را نسبت به نمونه معمولی از خود نشان خواهد داد.

نکته جالب اینکه برای توان بخشی در porsche 911 GT3 R hybrid خبری از باتری نیست و این کار بر عهده یک ژنراتور قدرتمند الکتریکی گذارده شده که با دوران 40 هزار دور بر دقیقه قادره انرژی مکانیکی را به جنبشی تبدیل کنه و البته نیروشو در شتابهای منفی کسب میکنه.

این خودرو به جهت برخورداری از بهترین راندمان مصرف سوخت باعث میشه که بیشتر از گذشته به ایده آل مسابقات هستقامات نزدیکتر باشه.


مطلب بعدی>> بررسی نسل جدید پورشه کاین


کمک برای خرید روکش صندلی 206 SD

3:



سوال در مورد رینگ و لاستیک

4:

Porsche Cayenne 2011













تازه متولد شده ی پورشه که در هفته گذشته آخرین مراحل آزمایشاتش را در صحرای دبی با موفقیت سپری کرد ، تا چندی دیگر در بزرگترین نمایشگاه اروپا به نمایش در خواهد آمد.

برای نیرو بخشی به این خودروی شاسی بلند از موتور 6 سیلندر V شکل با حجم سه لیتر بهره گیری شده که متعلق به فولکس توآرک می باشد و به همراه یک سوپر شارژ که از آئودی به عاریت گرفته شده توانایی تولید 375 اسب بخار را داراست که البته در این میان نباید از نقش اون موتور الکتریکی که در کف قسمت انتهایی خودرو جای گذاری شده فاکتور بگیریم!
چرا که این موتور که توسط فولکس و پورشه مراحل طراحی تا تولید خودش را پشت سر گذاشته وظیفه تولید 38 کیلووات از نیروی 375 اسب بخاری پورشه را عهده دار می باشد.

این خودروی هیبریدی به ازای مصرف هر گالن بنزین قادر به پیمایش مسافت 34.5 مایل (در سیکل ترکیبی) و برای هر کیلومتر اون 200 گرم گاز Co2 تولید میکنه که اینها باعث میشه ما از اون به عنوان یک SUV سبز یاد کنیم!

مدل جدید با 4 پیشنهاد موتوری دیگر به خریدارن عرضه خواهد شد که عبارتند از:

موتور 3 لیتری V6 دیزل متعلق به فولکس که با قدرت 240 اسبیش بازار هدف اش را اروپا تعیین کرده.
موتور 3.6 لیتری V6 با 300 اسب بخار
موتور 4.8 لیتری V8 با 400 اسب بخار
و دست آخر موتور 4.8 لیتری با سامانه ی توربو که 500 اسبی در این وادی تولید خواهد کرد!

کاین جدید چه در مدل هیبریدی و چه در مدل های ساده از سامانه ها ی Stop/Start (که در توقف ها موتور را خاموش و با فشردن مجدد پدال گاز اونرا روشن میکند) و سیستم بازیافت انرژی ترمز (که در شتاب های منفی به تولید الکتریسیته می پردازد) بهره می برد.


اسپرت کردم ماشنی ضرر هم داره؟


کاین 2011 که از سیستم چهار چرخ محرک دائمی سود می برد در قسمت پلاتفرم با برادر بزرگتر خود فولکس توآرک مشابه بوده و فرموده می شود تا ماه می امسال به مراکز فروش پورشه در UK راه خواهد یافت.

مطلب بعدی >> بررسی پورشه 997/5 توربو s




سوال در مورد دزدگير easy car

5:



رو 206 تیپ 3 چیکار میشه کرد؟

6:

Porsche 911 Turbo S

خاطراته خوش طعمِ ورژن S از توربو در نزد عشاق میرفت که به دست فراموشی سپرده شه اما اینبار Turbo S در پیکره 997 و سپس 6 سال خاموشی پا به عرصه وجود گذاشته.
تو متن خبر فرموده میشه این سریع ترین و پر قدرت ترین 911 توربو ای هست که تا به حال ساخته شده ، پس این یعنی ؟! حالا دوست داشتنی تر از هر وقت دیگه ای احساس میشه!











توربو S جدید در حدود 30 اسب بخار از گونه توربو قدرتمند تره ، 523 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور در حالت آور بوست! وقتی که با فشاری بر روی پدال گاز به چهار چرخ منتقل میشه نفسهارو بند میاره و به ایجاد اثری هنری بر روی آسفالت می پردازه!

وقتی که صحبت از شتاب صفر تا صد میشه ما به شما خواهیم فرمود ; در یک چشم بهم زدن!
3.3 ثانیه! این کافی نیست؟!
البته برای دستیابی به این شتاب جا داره از اسپرت کرونو و لانچ کنترل پورشه تشکر کنیم !

عقربه سرعت شمار در حال لمس عدد 100 کیلومتر بر ساعته اما اعتماد پورشه ای میگه پارو تا انتها روی پدال گاز فشار بده و ...


تعمیر دزدگیر موتورسیکلت
پرواز کن!
با پورشه اوج بگیرید ، بیشتر و بیشتر!
اما وقتی که عقربه کیلومتر شمار به عدد 315 کیلومتر بر ساعت میرسه یواش یواش از حرکت می ایسته!
البته اگر قلب شما پیش از این از حرکت نه ایستاده باشه!

توربو S با گیربکس 7 دنده پورشه موسوم به PDK که از کلاچهای دو گانه بهره گیری میکنه در ماه می به کارزار فرستاده خواهد شد.

فرموده میشه که در این ماشین از تمامی آپشنهای سفارشی توربو به صورت هستاندارد هستفاده شده که از بین اونها میشه به دیسکهای ترمز سرامیکی ، چرخهای 19 اینچی طرح RS Spyder ، چراغهای منطبق شونده در پیچهای راه ، چرم درجه یک کابین و ....

اشاره کرد.

مخلوق سریع السیر پورشه در سه رنگ کرم ، مشکی و آبی تیتانیومی با پرداخت 124 هزار پوند برای مدل کوپه و 131 هزار پوند برای گونه کابرویلت از ماه آینده قابل سفارش خواهد بود.

اگر از من بپرسید بهتون میگم:
یک ماشین خوب با شتاب باور نکردنی که با مصرف 11.4/100km لیتریش میتونید اونو به صورت روزمره هستفاده کنید!
در اینصورت اگر شما هم با من هم عقیده هستید پس موقعيتو از دست ندید!
چرا که از این خودرو تا دو سال آینده فقط به تعداد محدودی تولید میشه تا از همه نظر خاص بمونه!


مطلب بعدی >> Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

7:


8:

Porsche 911 Turbo S

خاطراته خوش طعمِ ورژن S از توربو در نزد عشاق میرفت که به دست فراموشی سپرده شه اما اینبار Turbo S در پیکره 997 و سپس 6 سال خاموشی پا به عرصه وجود گذاشته.
تو متن خبر فرموده میشه این سریع ترین و پر قدرت ترین 911 توربو ای هست که تا به حال ساخته شده ، پس این یعنی ؟! حالا دوست داشتنی تر از هر وقت دیگه ای احساس میشه!











توربو S جدید در حدود 30 اسب بخار از گونه توربو قدرتمند تره ، 523 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور در حالت آور بوست! وقتی که با فشاری بر روی پدال گاز به چهار چرخ منتقل میشه نفسهارو بند میاره و به ایجاد اثری هنری بر روی آسفالت می پردازه!

وقتی که صحبت از شتاب صفر تا صد میشه ما به شما خواهیم فرمود ; در یک چشم بهم زدن!
3.3 ثانیه! این کافی نیست؟!
البته برای دستیابی به این شتاب جا داره از اسپرت کرونو و لانچ کنترل پورشه تشکر کنیم !

عقربه سرعت شمار در حال لمس عدد 100 کیلومتر بر ساعته اما اعتماد پورشه ای میگه پارو تا انتها روی پدال گاز فشار بده و ...

پرواز کن!
با پورشه اوج بگیرید ، بیشتر و بیشتر!
اما وقتی که عقربه کیلومتر شمار به عدد 315 کیلومتر بر ساعت میرسه یواش یواش از حرکت می ایسته!
البته اگر قلب شما پیش از این از حرکت نه ایستاده باشه!

توربو S با گیربکس 7 دنده پورشه موسوم به PDK که از کلاچهای دو گانه بهره گیری میکنه در ماه می به کارزار فرستاده خواهد شد.

فرموده میشه که در این ماشین از تمامی آپشنهای سفارشی توربو به صورت هستاندارد هستفاده شده که از بین اونها میشه به دیسکهای ترمز سرامیکی ، چرخهای 19 اینچی طرح RS Spyder ، چراغهای منطبق شونده در پیچهای راه ، چرم درجه یک کابین و ....

اشاره کرد.

مخلوق سریع السیر پورشه در سه رنگ کرم ، مشکی و آبی تیتانیومی با پرداخت 124 هزار پوند برای مدل کوپه و 131 هزار پوند برای گونه کابرویلت از ماه آینده قابل سفارش خواهد بود.

اگر از من بپرسید بهتون میگم:
یک ماشین خوب با شتاب باور نکردنی که با مصرف 11.4/100km لیتریش میتونید اونو به صورت روزمره هستفاده کنید!
در اینصورت اگر شما هم با من هم عقیده هستید پس موقعيتو از دست ندید!
چرا که از این خودرو تا دو سال آینده فقط به تعداد محدودی تولید میشه تا از همه نظر خاص بمونه!


مطلب بعدی >> Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

9:


10:

2011 Lamborghini Superleggera LP 570-4

روز گذشته جدیدترین تصاویر و اطلاعات از جدیدترین محصول لامبورگینی منتشر شد.
لامبورگینی ادعا میکنه که این محصول 70 کیلوگرم از نسخه LP 560-4 سبکتره ، اما چگونه؟!



















در واقع کارخانه سازنده برای دست یابی به چنین کاهش وزنی ، نسخه ای رژیمی برای گلاردو تجویز کرده که شامل ساخت بدنه از آلومنیوم و آینه های جانبی ، اسپویلر عقب ، طرح به بلوغ رسیده براگیر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن می باشد.

قصه کاهش وزن همچنان در داخل کابین هم تکرار شده ، به گونه ای که پوشش کنسول و تونل میانی ، پانل درها ، دسته دنده E-Gear و قسمتی از فرمان از فیبر کربن دوست داشتنی ساخته شده.

قدرت خروجی 562 اسبیش(570PS) به همراه 560 نیوتن متر گشتاور یعنی 10 اسب قلدرتر از LP-560-4 ! و این در حالیست که لامبورگینی مدعیه که محصول جدید 20.5% نسبت به ورژن قبلی کم اشتها تر و سبزتره!

راننده ی سوپر لایت در حالی که خودشو محصور در فیبر کربن و چرم آلکانترا میبینه با فشردن کامل پدال گاز و تعویض دنده ها در 8000rpm در 3.4 ثانیه به سرعت 100 و در 6.8 ثانیه بعدی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت میرسه!

تو این سرعت و حتی سرعتهای بالاتر برنامه نیست که هیچ نگرانی به دله خودمون راه بدیم ، چرا که تایرهای پیرلی P Zero به ابعاد 235/35 ZR19 در محور جلو و 295/30 ZR19 در محور عقب به همراه پک آیرودینامیکی جدیدش و البته سیستم AWD ، اونرو مثل یک تابلوی نقاشی توی قابش نگه داشته!

ضمنا یادمون نرفت که بگیم Gallardo LP570-4 Superleggera توانایی رسیدن به سرعت 325 کیلومتر در ساعت رو هم داره!
به همون راحتی که شما نفس می کشید!


مطلب بعدی>> Koenigsegg Agera

11:


12:

بی شک "کریستین وُن کونیگ زگ" نامی آشنا برای تو و من! و سایر ماشین بازهاست!
شاگرد زرنگِ مدرسه سوپر اسپرت سازها اما این بار به مناسبت 15امین سالگرد فعالیتش با محصولی جدید در نمایشگاه حضور یافته که در ادامه به معرفی این ماشین یا بهتر بگم "Agera" می پردازم:
















با نیم نگاهی به مخلوق جدیده این سازنده تفاوت های اون رو نسبت به محصولات دیگر کونیگ زگ به سادگی متوجه می شید و البته هستن افرادی که همیشه با سطحی نگری باعث دلخوری کریستین وُنِ 38 ساله شدن!
پس این یک محصوله جدیده! هر چند که به لحاظ ساختاری تا حد بسیار زیادی وامدار برادر بزرگترش CCX می باشد!

عضو جدید این خانواده با توانی معادل 910PS و گشتاور 1100 نیوتن متری اش (که به ترتیب در دورهای 6850 و 5100 rpm حاصل می شود) تند خو تر از بقیس و به همین دلیل به اون "Artega" فرموده میشه که این در زبان یونانی یعنی "بدون حد و مرز" !

البته طبق سنت دیرینه هنوز هم به موتور 4.7 لیتری V8 فورد وفادار هستن! هر چند کریستین به اون حرارت داده و انو از حالت خامی درآورده!

آرتگا با وزنی برابرِ 1290 کیلوگرم اما با شتاب 0-100 سه و یک دهم ثانیه ای اش سریعتر از برادران خود احساس میشه و توانایی رسیدن به سرعتی بیش از 390 کیلومتر در ساعت را داراست که این به نوعی یک گستاخی برای ویرون با اصل و نسب تلقی میشه!

برای این ماشین تجهیزاتی خاص همچو: تایرهای میشلن که به طور اختصاصی برای اون گسترش یافته ، ترمز ضد قفل با قابلیت تنظیم ، دیسکهای سرامیکی سوراخ دار با سایز 392x36 در محور جلو و 380x34 در محور عقب و البته یک ترکشن کنترل اختصاصی در نظر گرفته شده.

خبر بعدی اینکه تا 6 ماه آینده به بازار میاد و برنامه هست پانزده شانزده تایی از اون در سال ساخته بشه!

مطلب بعدی >> Renault Megane Coupe-Cabriolet

13:


14:


رنو در نمایشگاه ژنو امسال با به نمایش در آوردن مدلی ، بار دیگر یادآور شد که همیشه موقعیتهای خوب برای افراد "نسبتا" کم درآمد جامعه هم بوجود میاد! به گونه ای که نسل سوم از خودروی خوش فروشش "مگان" را به صورت "کوپه-کابریولت" درآورده و این یعنی: نسیم تازه ، شور جوانی و لذت رانندگی همه با هم تو یک پکیج جمعو جور!






اگر از رانندگی با ماشینای سقف ثابت و فلزیتون خسته شدید بدونید که این مگان برای شما در هر دو حالت سقف باز و بسته اش یک انتخاب مناسبه ; چرا که بر خلاف نسل گذشتش ، رنو تو این ماشین از سقف شیشه ای تاشوای اون هم به مساحت 5 فوت مربع به جای سقف فلزی تاشو سود برده.
برای تغییر وضعیت بامِ این ماشین فقط کافیه فرمان بدید! چرا که تنها با اشاره ای بر روی دکمه مربوطه چندین الکترو موتور به صورت هموقت به ایفای نقش خواهند پرداخت و سقف دو تکه شو تنها با صرف وقت 21 ثانیه باز یا بسته خواهند کرد.

قرارِ زیر کاپوتِ رنو مگان های "کوپه-کابریولت" 6 نوع موتور مختلف جا خوش کنه.

3 تا بنزینی و 3 تای بقیه دیزلی که با گیرکس CVT به صورت شش دنده دستی و یا گیرکس جدید و شش دنده اتوماتیک رنو موسوم به EDC به همراه کلاچ های دوگانه ارائه میشه.


بقیه تصاویر:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


مطلب بعدی>> Pagani Zonda Tricolore

15:


16:


بی شک برای هر ماشین بازی ; مشاهده یِ یک پاگانی زوندا F ، دلچسب تر از یک لامبورگینی LP670 SV خواهد بود!
چرا که زوندا علاوه بر داشتن شتاب و سرعت ، نسبت به اسلاف خودش به تعداد بسیار کمتری تولید شده! پس خاص تره!
حالا با شروع به فعالیتِ نمایشگاه خودرو ژنو ، پاگانی از مدلی با عنوان Zonda Tricolore پرده کشیده که فرموده میشه تنها به تعدادِ یکی از اون ساخته شده!








در حقیقت این مدل به منظور ادای احترام به یکی از موسسات بین المللی ائروباتیک ایتالیا که با نام Frecce Tricolori (در ایتالیایی به معنای پیکان سه رنگ) شناخته می شود آماده شده.

این مدل اگر چه بر پایه ی Cinque (که تنها به تعداد انگشتان دو دست تولید شد) ساخته شده ، اما نوارهای LED روی سپر جلو که تداعی نماينده بالهای هواپیماست ، شیشه های سبز رنگ ، رنگ آبی شفافِ بدنه و خط کشی سه رنگ که در امتداد دماغه نوک تیزش حک شده ، متمایزش
کرده.

پاگانی قلب تپنده ی زوندا رو از AMG تامین میکنه که سپس انجام تغییراتی و رسوندنه حجم به 7.3 لیتر ، این موتور 12 سیلندر رو در قسمت میانی بدنه تیتانیوم-کربنیء Tricolore جای گذاری میکنه.

حالا همه چیز آمادس! 678 اسبِ "تروبرد" که تنها با فشردن پدال گاز شروع به دویدن میکنن و در این هنگام هست که صدایی شبیه به جنگنده ی "F-22 Raptor" از اگزوزهای تیتانیومی اش ، گوش را نوازش میکند!

با برنامه دادن گیربکس سمی سکوئنشال در وضعیت 1 حرکت آغاز میشه ، در 3.4 ثانیه به 100 و در 9.6 ثانیه شمارو با سرعت 200 کیلومتر در ساعت آشنا خواهد کرد!

البته برای دستیابی به چنین لذتی باید اندوخته ای بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان داشته باشید و به همون اندازه خوش شانس!

بقیه تصاویر:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


مطلب بعدی>>Fab Design Porsche Panamera

17:


18:

فاب دیزاین به عنوان تیونر نامی "مرسدس بنز" اما جایگاه این تیونر در نمایشگاه ژنو امسال ، با به نمایش در آوردن مدلی تغییر یافته از پورشه پانامرا در کنار دو محصول SL Ultimate و SLR Roadster Desire حال و هوای دیگه ای به خودش گرفته بود!





اگر از ظاهر و عملکرد ضعیفِ (!) پانامراتون خسته شدید ، هیچ نگرانی به دلِ خودتون راه ندید!
چرا که برای حل این مشکل فقط کافیه اونو برای مدت وقتی به باشگاه بدنسازی این تیونر سوئیسی بفرستید!

مسئولین فاب دیزاین طی یک برنامه از پیش تعیین شده با سپرهای عقب و جلو با طرح جدید ، تعویض اسپویلر عقب ، پوشش های گلگیر برای عقب و جلو ، کاپوت سبک وزن با طرح جدید و در نهایت رکابها به تقویت عضله های پانامرا پرداختن.

تغییرات انجام شده حتی به زیر کاپوت هم کشیده شده ، به گونه ای که با خوراندن مواد انرژی زا به موتور توربویِ پانامرا قدرت اونو به 691 اسب بخار رسوندن و این یعنی 198 تا بیشتر از حالت هستاندارد!

با خودم میگم شاید بواسطه مجموعه این تغییرات بود که پانامرا در غرفه 2051 تونست با جسارتِ تموم در میان گردن کلفت های مرسدس بنز قد علم کنه؟!
نظر شما چیه؟!

بقیه تصاویر را در لینک زیر مشاهده کنید:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مطلب بعدی >> 2011 Nissan Juke

19:

حضور جوک (!) در غرفه نیسان بیانگر این بود که خریداران تنوع طلب با هیچ خودروسازی شوخی ندارن!
نیسان با رو کردن این مدل نشون داد که هنوز هم برای سلایق مختلف ارزش قائله و البته بدشم نمیاد دستی در بازارِ داغِ Crossoverهای جمع و جور داسته باشه!




در واقع "جوک" نمونه تکمیل شده کانسپتِ Qazanaست که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شد.
جوک و کازانا در اصل سیبی هستن که از وسط نصف شدن!

چرا که هستایل جعبه ای شکل ، پرژکتورهای گرد بزرگش رو سپر جلو ، جلو پنجره عریضش ، دستگیره درب مخفی عقب و ماهیچه های مدور گلگیرها ; همگی از مواردی هست که از مدل مفهومی به مدل تولیدی راه پیدا کرده.

علاوه بر اینها ، با داشتن فرم بومرنگی چراغ عقب ، فرمان و رودریهایی مشابه با نیسان 370Z دوست داره که اسپرتی تر به نظر برسه (!) به همین منظوره که فرموده میشه "جون سختیِ یک SUV به همراه هستایل ورزیده ی یک اسپرتی" با گوشت و خونِ این ماشین عجین شده!

ببینیم در داخل کابین چه خبره؟!
اولین چیزی که باید نظر شما رو جلب کنه (!) تونل مرکزیش هست ، شمارو یاده چی می اندازه؟!
تانک سوخت موتورهای دهه 60-70 ای؟! صد آفرین!

مورد بعدی دیسپلی های تمام رنگیش هست که حتی برای تنظیمات تهویه هم به کار گرفته شده و در نهایت دو دایره بزرگ با حاشیه کروم کاری شده که در پشت فرمان ، جایی مقابل دیدگان راننده جا خوش کرده!

اگر هر از چند گاهی دلی به طبیعت میزنید ، نیسان "جوک" رو با سامانه ی چهار چرخ محرک دائمی به شما پیشنهاد میکنه البته به شرط خوش دستی (!) چرا که مدعیه با طراحی و بکارگیری یک نرم افزار جدید باعث افزایش چابکی این محصول کوچک شده.

"جوک" با سه مدل موتور قابل خریده ; موتور 1.5 لیتری دیزل با 109 اسب بخار به عنوان بی بخار ترین موتور این مجموعه ، دو تای بعدی بنزین سوز با حجم 1.6 لیتر یکی بدون پرخوران با توان 115 اسب بخار و دیگری 187 اسب بخار.

این مدل که کالبدی از جنس نیسان میکرا و رنو کلیو دارد برنامه هست در سایت Sunderland انگلیس و در کنار برادرِ خوش فروشش نیسان قشقایی+ تولید شه و در اکتبر امسال با قیمتی در حدود 13.000 پوند به دست خریداران برسه.

برای مشاهده بقیه تصاویر سری به لینک زیر بزنید:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مطلب بعدی >> Hispano Suiza

20:


21:

به نظر من خیلی قشنگ و جالبه و اسمش هم خیلی مناسب انتخاب شده
ممنون از اخبارتون

22:

همه چیز از آشنایی" Emilio de la Cuadra " اسپانیایی ; با مهندس کار کشته سوئیسی "Marc Birkigt " در سال 1903 شروع شد (!) چرا که هنوز چند ماهی از آشناییشون نگذشته بود که شرکت خودروسازی "Hispano-Suzia" رو بنا کردن!
نام این کمپانی که در گویش اسپانیایی "اسپانیایی-سوئیسی" معنا میشه ، حتی به لوگوی اون هم سرایت کرده بود (!) پرنده ای که با بالهای گشوده در حال اوج گرفتن بود ; اما...!





Hispano-Suzia که در میان ماشین سازان لوکس اروپا اسمو رسمی برای خودش در کرده بود اما با شروع جنگ جهانی دوم رو به زوال رفت و به ساختن تجهیزات نظامی و هواپیمایی رو آورد.



هر چند در سال 2000 و 2002 با رونمایی سه خودرو مفهومی خاطرات دورانِ جوانی پدر بزرگانِ مون رو زنده کردن (!) اما پشت پرده همه اینا پرونده ای بود که به نشون دادن توانایی های کانسپت ساز اسپانیایی "MAZEL" اشاره می کرد!

در نمایشگاه ژنو امسال اما ، این ماشین ساز فراخوان نموده که سپس 70 سال دوباره می خواد به اصالت خودش برگرده.

از من بپرس چگونه؟!
من میگم به سادگی!

هستفاده همه منظوره از آئودی" R8 5.2 FSI " به همراه یک پوسته ی بی اصالت (!) برای یک خودروساز با اصالت!
البته زیر درب کرکره ای عقب علاوه بر موتور 5.2 لیتری آئودی دو سوپرشارژ برقی هم دیده میشه که فرموده میشه توسط تیونر آئودی "MTM" طراحی و ساخته شده که باعث شده 225 اسب بخار پرزور تر از همتای آلمانی خودش باشه.

ببینم همه چیز حله؟!

یه برند دهن پر کن + 750 اسب بخار قدرت + شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه ای + پایداری مثال زدنیِ آئودی R8
امـــــــــــــــــــــا !
بهتره در مورد قیمت این ماشینِ تولید محدود چیزی از من نپرسید!
چرا که وقتی بدونید با پوله این ماشین میشه ( 6 آئودی R8 5.2 FSI به اضافه یکی RS5 ) خرید ، تمومِ شیرینی هاشو به تلخی تبديل میکنه!

حال باید ببینیم که با چنین وضعیتی ، آیا پرندهء "Hispano-Suzia" همچنان به اوج گیری خودش ادامه میده یا به یکباره به سمت زمین تغییر مسیر میده؟!!

قضاوت هنوز زوده!


برای مشاهده بقیه تصاویر سری به لینک زیر بزنید:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مطلب بعدی>> Mercedes-Benz F 800 Concept


85 out of 100 based on 55 user ratings 505 reviews

@