لیفان ( Lifan )


لیفان ( Lifan )



لیفان خودرویی چینی است که برنامه است بوسیله کرمان خودرو مونتاژ و روانه بازار شود .
گفتنی است ثبت نام این خودرو در 4 تیپ شروع شده .
تحویل این خودرو 60 روزه میباشد .
قرمز ، شرابی ، نقره ای ،سفید ، آبی کبود و مشکی .

1300 cc بنزین سوز : 000/972/12
1300 cc دوگانه سوز : 000/912/13
1600 cc بنزین سوز : 000/551/15
1600 cc دوگانه سوز : 000/450/16

امکانات رفاهی استاندارد در تمام مدلها :
ترمز ABS-EBD
قفل مرکزی
کولر
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
رایو پخش سی دی
رینگ آلومینیومی اسپرت
آینه های برقی جانبی
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ سوم ترمز
قفل ایمنی کودک
درباز کن صندوق عقب و باک از داخل ماشین
کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب
صندلی عقب تا شو
گرمکن شیشه عقب
سیستم هشدار دهنده لنت ترمز
شیشه بالا بر برقی جلو عقب
فرمان تلسکوپی قابل تنظیم
گارانتی 2 سال یا 50000 کیلومتر

مشخصات فنی :

طول : 4370
عرض : 1700
ارتفاع : 1473
فاصله دو محور : 2540
گربکس : 5 دنده دستی
فرمان : هیدرولیک
گنجایش صندوق عقب 630 لیتر
گنجایش باک بنزین : 51 لیتر
ترمز : جلو دیسکی عقب توپی
لاستیک : 185/60R14
آلایندگی : EURO III
نوع موتور : 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ
نسبت تراکم : 9.3
گنجایش موتور : 1342 - 1537
قدرت : 88/6000 - 105/6000
سرعت : 155 - 170
شتاب 0 تا 100 : 5/13 - 11
مصرف : هرصد کیلومتر 5 لیتر

عکسهای این خودرو :













کمکم میکنید؟تجهیزات جانبی ماکسیما؟

1:



گرانی قیمت خودرو در ایران به جاست یا خیر؟

2:

برای یک ماشین چینی قیمت زیادیه ببینم قیمتشو تو بازارهای جهانی می دونی چنده؟


تعویض صفحه کیلومتر پژو

3:

امکاناتش خوبه باید ببینیم کیفیتش چه طوره!
مصرفشم پائین هست


سیستم ترمز abs

4:

زیاد که چه عرض کنم.
فکر نکنم قیمت اصلیش بیش از 6-7 هزار دلار باشه.
در ضمن خیلی بی ریخته.
راستی شایدم بشه قضیه مگان وقتی تحویل بدن بشه 20 میلیون.


معرفی جدیدترین خودروها و کانسپت ها


ماشین شاسی بلند

5:

13 تومن واسه ماشین 1300 سی سی چینی ؟!!
به شخصه ترجیح میدم یه پاترول با مصرف 16 تا بر 100 کیلومتر داشته باشم ولی همچین پولی به این ندم.


هیوندای آوانته ( hyundai elantra )


افت قیمت خودرو؟؟؟

6:

اینکه کپی برداری از کیا سراتو هستش!
13 تومن؟ پس سمند اینجا چیکارست؟

7:

سلام دوستان
جدیدا این خودرو داره توسط شرکت مدیران پارس تولید میشه.

می خواستم بدون با توجه به امکانات نسبتا خوب ارزش داره خریدش یا اینکه مثلا 206 SD بهتر از این خودرو هست؟!
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

8:

چینیه مثل اینکه نه .


9:

آره! ولی خوب نمیشه فرمود چون چینیه پس اصلا بدرد نمی خوره! مگه ماشین های ایرانی چطوری اند! بعد 3-4 سال دیگه ...!

10:


11:

امکانات و قدرت موتورش خوبه اگه قیمتش خوب باشه.

ولی باید بیاد تا ببینیم امتحانش رو پس میده یا نه.

12:


13:

خیلی بعیده بتونه بزنه رو دست تندر 90 و 206
امکاناتش که خوبه ولی امکان داره قیمتش زیاد خوب نباشه!!!

14:


15:

از یکی شنیدم قیمتش 13تا 18 میلیونه!

16:


17:

داداش کرمان خودرو میده
منم دیدم یه بار
نسبت به 206 ظاهر داخل داره وگرنه اصلا مقایسه نمیشه کرد
یه نمایندگیشم تو ولیعصر فکر کنم

18:


19:

تا نياد تو بازار نميشه در موردش نظر داد !!!

20:


21:

من خيلي ديدمش ، چطور ميگيد تا نياد بازار ....

؟

22:

با قيمت 12-13 تومني (تا نياد قيمت دقيق معلوم نميشه يهن ميشه 15 تومن) بايد با تندر همكلاس بشه...
متاسفم كه شاهد ورود خودروهاي فوق العاده بي كيفيت و دست چندم چيني به كشور هستيم..
آيا كالاي آشغال چيني با تندر 90 فرانسايشان قابل مقايسه هستند؟؟

خودتون تا آخرشو حدس بزنيد..

23:

سلام

كسي از دوستان هست كه راجبه اين ماشين اطلاعات فني داشته باشه؟

منظورم اطلاعات هستاندارد كاتالوگي نيست .

يعني ببينيم از نظر فني تو اين مدت كوتاه چجوري جواب داده .

موتورش - تعليقش - ترمزاش و ...



اينكه چيني هست كه دليل نميشه! الان همه چي چيني شده .

از شير مرغ تا جون ادميزاد رو چين ميزنه!

24:

شاید بهتره از سایتهای خارجی اطلاعات مورد نیازت رو بدست بیاری
یکم بگردی حتما پیدا میکنی
من که تا حالا ازش ندیدم
وارد بازار شده مگه؟

25:








26:


27:






28:


29:

و عکسی از آزمایش تست تصادف لیفان ولی نمیدونم چند ستاره داره :

30:


31:

یه چندتا عکس جالب هم از تصادف این خودرو پیدا کردم.اطلاعات دقیقی ازش نیست ولی خودتون راجب بهش فکر کنید :








32:


33:

خودرو " لیفان" تولید مشترک ایران و چین ، مرداد امسال به بازار داخلی وارد می شود.





واحد مرکزی خبر: مدیرعامل شرکت خودرو سازی کرمان در مصاحبه با خبرنگاران از عقد قرارداد صنایع خودروسازی کرمان با شرکت خودروسازی لیفان چین برای تولید لیفان 520 اظهار داشت و فرمود : در آینده مدل های دیگر خودرو لیفان مانند وانت ، ون ،ساو و مدل کوچکتر لیفان 320 هم تولید و عرضه خواهد شد.



محمدرضا علی نقی با بیان اینکه این خودرو در دو نوع 1300 و 1600 سی سی و با امکان بهره گیری از سوخت های بنزین و گاز به بازار می آید ، فرمود : شرکت کرمان موتور امسال 5 هزار دستگاه لیفان را وارد بازار می کند و تولید این خودرو در سال 88 به 15هزار دستگاه و در سال 89 به 25 هزار دستگاه خواهد رسید.



وی اضافه کرد : بنابر قرارداد با شرکت لیفان 30 % از تولیدات این شرکت را می توانیم صادر کنیم.

علی نقی با بیان اینکه بازار قیمت خودرو را مشتری تعیین می کند ، فرمود : قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو 13.5 تا 17 میلیون تومان هست و در صورت افزایش تولیدات قطعات اون در داخل کشور،قیمت ان به 10 میلیون تومان نیز کاهش خواهد یافت.



علی نقی با بیان اینکه حدود 300 دستگاه از این خودرو که به خانواده کرمان موتور واگذار شده هست ، نیمه دوم مرداد به بازار می آید ، اضافه کرد : لیفان به صورت پیش فروش و فروش نقدی نیز به مشتریان واگذار می شود و در صورت هستقبال طرح واگذاری به شکل لیزینگ را نیز در نظر داریم .

خودرو لیفان که دارای چهار سیلندر خطی با 16 سوپاپ هست با سرمایه گذاری اولیه 5 میلیون دلار طرف ایرانی در کرمان تولید خواهد شد.

لیفان دارای ظرفیت باک 51 لیتری هست و در هر 100 کیلوکتر 6و هفت دهم لیتر بنزین مصرف می کند.

از امکانات این خودرو می توان به سیستم کولر ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، رینگ آلومینیومی اسپرت ، قفل ایمنی کودک ، صندلی عقب تاشو ، سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز ، شیشه بالابر برقی در هر چهار در و فرمان تلسکوپی قابل تنظیم اشاره کرد.



هم اکنون خودرو لیفان چینی به کشورهای روسیه ، شیلی ، ویتنام ، مصر ، آرژانتین و سوریه صادر می شود .

شرکت خوروسازی کرمان که از سال 73 اغاز به کار کرده تاکنون خودروهای دوو سیلو ، دوو ماتیز و گل را تولید کرده هست.



مدیرعامل شرکت خودرو سازی کرمان با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه را در سال دارد و قادر هست تا 80 هزار دستگاه نیز افزایش دهد،اضافه کرد: %د کسب بازارهای جدید بین المللی هستیم و از سال های بعد صادرات این خودور را آغاز می کنیم.

تاريخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۷ !!

34:

اينم يك كاتالوگ از ماشين :


35:


36:

اره اواخر اذر اولين سريش واگذار شده يه چنتايي هم تاحالا ديدم تو شهرستان تهران .

سايتهاي ايراني فقط يه سري عكس و مشخصات كلي دارن .

خارجي هم گشتم review خاصي ازش پيدا نكردم .

بيشتر مدنظرم اينه ببينم خوب دراومده يا نه .

شايد يكم زود باشه ببينيم نظر ايرانيا و تعميركارا! چيه راجبش ولي امكانات خوبي داره ..


37:

اين حرف شما در مورد ساير كالاهاي چيني كه داراي چنديدن درجه مرغوبيت از نظر كيفي هستند درسته..

اما براي خودروهاي چيني كه فقط 1نمونه دارند اصلا صدق نميكنه!
بارها تايشان خيلي ار مجلات در موردش بحث شده.
خودروهاي چيني از نظر كيفي و امنيتي پايينترين هستانداردها رو دارن..

ميتونيد بگرديد و مقيسه تست تصادف متيز و كپي چينيش (MVM) رو ببينيد..

صندلي از جاي خودش كنده شده..

كمربند نقش طناب دار رو بازي ميكنه...!! و هركدوم قسمتهاي اتاق صدمات شديدي رو به سرنشين وارد كردن




























اين فعلا تنها خودرايشاني ه كه تايشان ايران توليد ميشه تازه بهترين و شناخته شده ترين برند چيني(چري)!!!

هستانداردهاي توليدي و زيست محيطي اين كارخونه ها هم در جاي خودشون بس اسفناكه!!

بد نيست بدونيد اين چيني ها تايشان روسيه هم حضور دارن..
داخل يه تست معتبرتايشان روسيه كه خودروهاي سمندLX ،لوگان، چري آمولت و كيا سپكرا تست كرد..
كه تايشان اون سمند اول شد بعدش لوگان و بعدش كيا و ماشين چري هم آخر شد!!!












chery amulet samand kia specra logan
design 160 110 120 100 115
appearance 80 55 60 50 60
interior 80 55 60 50 55
ergonomic 160 120 120 120 125
the place of the driver is workin 80 50 50 50 60
field of view 80 70 70 70 65
dynamic 280 195 215 190 240
starting dynamic 90 60 70 55 75
brake dynamic 100 80 65 75 90
controllability 90 55 80 60 75
driver comfort 200 120 160 135 145
smoothness of motio 70 50 65 55 60
acoustic comfort 70 30 50 40 45
micriclimate 60 40 45 40 40
camfort of the salon 200 150 135 140 125
passenger places 80 50 65 55 65
baggage carrier 70 55 60 55 60
transformation of the salon 50 45 10 30 0
summary mark 1000 695 750 685 750


losinyy test "

from the first attempt to the speed of 65 km/h
automobile they carried out maneuver
chry amulet 0 drivers of 5
samand 4 drivers of 5
kia spectra 0 drivers of 5
logan 1 drivers of 5







بد نيست قبل از بحث در مورد چيزي..

تايشان درياي بزرگ اينترنت هم يه جستجايشان كوچيك داشته باشيم.

اگه كسه ديگه اي ميگه ماشين چيني خوبه و فوق العادس دليل منطقي و مستدل بياره، اونوقت منم اولين نفريم كه ماشين چيني ميخره.

38:


39:

با اون عکس های که دوستمون از چپ شدن این ماشین گرفته باید بگم که 100 رحمت به پراید..

من پراید دیدم ده ملق خورده ولی دیگه سقفش اینجوری نشده..

اگر این ماشن با چپ کردن اینجور بلای به سرش امده ..

توصیعه میکنم دور و ورش نرید..


40:

منم فكر نميكنم كه اين ماشين زياد امني باشه !!!آخه تايشان اينترنت نوشته بود كه سطح ايمنيش خيلي پايينه !!!

41:

از نظر امنیتی اصلا اینطوری نیست تمام افکارتون اشتباه این ماشین کاملا ماشین Safe هست این ماشین از موسسه E-NCAP امیتاز 3 ستاره دریافت کرده که به فرموده اون مقاله که لینکش رو پایین میزارم این امتیاز، امتیاز خیلی خوبی هست به طوری که خودروهایی مثل هیوندای النترا (آونته) یا پژو 306 یا کیا سراتو هم 3 امیتاز از این موسسه دریافت کردن، 3 امیتاز این موسسه به معنای یک هستاندارد امنیتی جهانی برای این ماشین هست.
به فرموده این تست که عکساشم در زیر میزارم سپس برخورد تیرهای A,B,C کاملا خوب بودن، فضا و کابین راننده تغییر شکل و دفرمه نشده بود، و فشاری بر رویه آدمک وجود نداشت چرخ ها خیلی از جاشون جابه جا نشده بودن، هر 4 در به نرمی باز میشدن کابین موتور کاملا نیروی وارده رو جذب کرده و تغییر شکل پیدا کرده، نشتی بنزینی پیدا نشد و باتری ماشین در حالت خوبی بود و اتصال کوتاه رخ نداده بود.

















کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
به طور کلی ماشین خوبیه دلیلشم حضور در اروپا و به زودی در امریکای شمالی هست چون در اروپا مخصوصا اروپای غربی هستاندارد های سختی برای ورود ماشین وجود داره (البته بازم به پای امریکا نمیرسه اصلا).

میدونید حتی خودرویی مثل سمند با اینکه هزینه بسیار زیادی شده روش ولی هنوز توان حضور در اروپای غربی رو نداره و هستاندارهای لازم امنیتی یا کیفیتی اونا رو کسب نکرده، ولی این ماشین حتی در کشوری مثل انگلیس هم که میدونید در اروپا در بادیه ماشین سخت پسند ترین امت رو دارن و حتی خودروهای امریکایی رو هم قبول ندارن، بازار داره برای خودش، همچنین در سال 2010 برنامه لیفان در امریکای شمالی هم فروش خودش رو آغاز کنه که واقعا جالبه؛ این نشون از سطح کیفیت و هستاندارد ماشین در زمینه های مختلف داره.

در مورد اون تصادف هم هیچ ماشینی با یه چپ شدن ساده، امکان نداره اونطوری بشه حتی ماشینهای قدیمی، باید دید واقعا تصادف چطور بوده بدون شک یه چپ شدن ساده نبوده.


42:


43:

واقعا مسخره هست!
اگه اینطوره باید بگیم چون پراید تو تصادف داغون میشه پس زانتیا هم بره بمیره چون دوتاش مال سایپا!
حالا چون mvm داغون شده پس لیفان هم مضخرفه چون دوتاش چینی هست !!؟؟

44:

تستی که مجله ماشین ازش گرفته حسابی خرابش کرده

45:

عقبش خیلی مزخرفه!!! ولی امکاناتش در حد یک ماشین 20 میلیون تومنیه

46:

به نظر ماشین خوبیه باید نسبت به قیمتش میشه فرمود خوبه یا نه تازه صفر تا صدش هم با براید برابره

47:




لیفان 520 میهمان جدید جاده های ایران که حدود یک سال هست ما اون را کم و بیش در خیابانهای شهرهایمان میبینیم، اولین وسیله نقلیه ی چینی هست که توانسه هست برای فروش در هسترالیا تاییده های لازم را به دست آورد و این موفقیت کمپانی لیفان، نشات گرفته از تلاشهای کارخانه خودرو سازی چری چین هست.

کمپانی ای که دو مدل از خودروهای اون در جاده های ایران نیز راه پیاده کرده ا ند،البته در این بین نباید خودروسازی جیلی را نیز فراموش کنیم خودرو سازی که دست به تولیدات جالب توجهی می زند و البته همچون دو برادر خود خواهان ورود به بازار ایران هست ولی مشکلات سر راه تا کنون این توفیق را از اونها گرفته هست.

کرمان موتور پس از تولید خودروهایی چون دوو سی یلو،دوو ماتیز،فولکس واگن گل و همچنین هیوندای ورنا،دنبال جایگزین مناسبی برای سی یلو می گشت، و برای یافتن این جایگزین دست به دامن چینی ها شد و سعی کرد تا اولین محصول تولیدی کارخانه لیفان را وارد بازار خودروهای مونتاژ داخل کند.



مدل 520 اولین خودرو ساخته شده کمپانی لیفان چین هست،خودرو سدان و چهار دری که فقط از تویوتا کرولا 60 میلیمتر کوتاهتر هست.لیفان 520 دارای 4370 میلیمتر طول،1700 میلیمتر عرض ، 1473 میلیمتر ارتفاع و فاصله ی بین دو محور این خودرو 2540 میلیمتر هست.
لیفان 520 از چرخهایی به عرض 185 میلیمتر و رینگهای آلمینیومی 14 اینچی بهره می جوید که چرخهای جلو با هستفاده از فرمان هیدرولیکی که برای اون تعبیه شده ا ست به خودرو جهت می دهند.


48:

D^D

49:

ین خودرو در ابتدا برنامه بود با دو موتور مختلف در ایران تولید شود ولی تا این لحظه فقط می توانید نوع 1600 سی سی 16 سوپاپ اون را که 106 اسب بخار قدرت دارد را در بازار داخلی بیابید و تا اونجا که من می دانم خبری از موتورهای 1300 سی سی نیست و شاید عدم عرضه این خودرو با موتور 1300 ترس از خراب کردن بازار برخی دیگر از خودروها بوده هست چون قیمتی که برای این مدل در نظر گرفته شده بود در حدود 12 تا 13 میلیون تومان بود و در این رده به دلیل اینکه از نظر خیلی از خریدارن دارای ظاهر و امکانات برتری نسبت به رقبا بود میتوانست به راحتی گوی سبقت در فروش را از اونها برباید.
لیفان 520 نسبت به رقیبان هم قیمت خود یعنی خودروهای بین 15 تا 20 میلیون تومان از امکانات و تجهیزات نسبتا خوبی بهره مند هست امکاناتی از قبیل:آینه های جانبی برقی،چراغهای مه شکن در عقب و جلو،ترمزهای ABS ، دو کیسه هوا یکی برای راننده و دیگری برای سرنشین جلو،گرم کن شیشه عقب،صندوق پران برقی از داخل کابین،صندلی تاشو در عقب برای دسترسی به صندوق بار،قفل کودک،شیشه بالابر برقی در عقب و جلو،رادیو پخش MP3،سیستم هشدار دهنده کاهش لنت ترمز و همچنین وجود درب مخزنی از قبل پیشبینی شده در خودرو برای وقتی که قصد گاز سوز کردن خودرو را داشته باشید.



صندوق بار این خودرو یکی از مزیتهای فوق العاده اون هست این صندوق دارای 630 لیتر گنجایش بوده که به آسانی می تواند همه ی لوازم مورد نیاز یک خانواده 4 نفره در یک سفر بین شهری را در خود جای دهد.
اگر بخواهیم در مورد طراحی خارجی اون نظر دهیم، باید بگوییم که طراحان لیفان سعی کرده اند تا با هستفاده از چراغهای جلوی بسیار بسیاربزرگ جلوه ی خاصی را به این خودرو بدهند و به خوبی از پس این موضوع بر آمده اند جلوه ای که شاید تندر 90 از اون محروم هست!ولی وقتی از پشت به اون نگاه می کنیم در کمتر از چشم بر هم زدنی متوجه چینی بودن خودرو می شویم چون چراغهای عقب خودرو اون همه حس خوبی را که از دید جلوی اون بدست آورده بودیم را از بین می برد ! لیفان 520 از نظر طراحی از خیلی از خودروهای این بازه قیمتی موجود در کشور جلوتر هست و اگر فقط وفقط به دنبال یک طراحی زیباتر از بقیه و کمی چشم نوازتر می گردید بهترین انتخاب شما همین لیفان 520 کرمان موتوری هاست، هرچند که به قول برخی از صاحب نظران، این خودرو در قسمت عقب از آرایش بیش از حد غلیظی برخوردار هست ولی نسبت به هم رده های خود رده بازار داخلی، بسیار به روزتر هست.



وقتی درب خودرو باز کرده و وارد کابین اون می شویم، با یک طراحی نسبتا ساده ولی آرام و زیبا بر خورد می کنیم.استفاده از یک فرمان سه شاخه با دو جای دست تعبیه شده در اون به همراه صفحه کیلومتر خوانایی که به خوبی اطلاعات مورد نیاز راننده را به او نمایش می دهد زودتر از دیگر اجزای کابین نظر شما را به خود جلب می نمايند.
کنسول میانی این خودرو را اگر از بالا به پایین نگاه کنیم اول از هر چیز به دو خروجی مستطیل شکل هوا می رسیم که در بین خود کلید بزرگ نارنجی رنگ فلاشر خودرو را جای داده اند،زیر این قسمت رادیو پخش خودرو برنامه دارد که از نوع سایز بزرگ بوده و اگر شما بخواهید سیستم پیشرفته تری برای سیستم صوتی خودرو خریداری کنید ،برای انتخاب مدل مورد نظرتان کمی به مشکل بر خواهید خورد.زیر پخش این خودرو، کلیدهای مه شکنهای عقب و جلو به همراه دو جای کلید برای نصب در آینده وجود دارند.پس از این قسمت به سه کلید بزرگ چرخشی می رسیم که وظایف تنظیم دمای باد خروجی،تنظیم سرعت خروج باد از دریچه ها وهمچین تنظیم 5 گانه دریچه های فعال را بر عهده دارند.در زیر این قسمت نیز فندک خودرو به همراه جا سیگاری اون برنامه دارند که توسط دریچه ای فشاری به خوبی مخفی شده اند.


50:


51:

دسته دنده ی خودرو که وظیفه ی تنظیم گریبکس 5 سرعته خودرو را بر عهده دارد، از طراحی بسیار ساده و البته خوش دستی برخوردار هست که در حین حرکت بر خلاف اکثر خودروهای جدید تولید داخل، فاقد هرگونه لرزشی هست.
بین دو صندلی جلوی خودرو کنسولی برنامه دارد که علاوه بر فراهم آوردن مکانی جهت برنامه دادن وسایل ضروری می تواند در حالت بسته جای هستراحتی نیز برای دست راست راننده باشد، که با طراحی خوبی که دارد از پس این مهم به خوبی بر خواهد آمد.روی سقف این خودرو یعنی جایی نزدیک آینه عقب،محفظه ای جهت برنامه دادن عینک وجود دارد که با فشار کمی به روی اون باز شده و عینک شما را در دسترستان برنامه می دهد.



روی دست گیره درِ کنار راننده، سازنده دست به تعبیه کلیدهای تنظیم آینه های خودرو و شیشه بالابرها زده هست که بد نیست بدانیم کلیدهای مخصوص شیشه بالابرها همانند پراید هستند و هیچ چراغی در اون ها به کار نرفته هست و در شب اگر به خودرو عادت نداشته باشید برای یافتن این کلیدها کمی باید وقت صرف کنید.
وقتی روی صندلی های این خودرو مستقر میشوید در قسمت جلویی با صندلی های روبرو میشوید که از ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه خودروها بر خوردارند و تا حدودی نیز شما را مجبور خواهند کرد که در خودرو کمر خودرا راست بگیرید، هر چند که صندلی های جلو را در حالتهای مختلف به صورت دستی می توان تنظیم کرد ولی به دلیل نوع خاص طراحی اونها همیشه بدنتان در خودرو تقریبا راست خواهد بود،البته نا فرموده نماند که فضای جلوی پای سرنشین و راننده به اندازه کافی هست و اونها برای یک سفر طولانی اونقدرها هم خسته نخواهند شد.وضع در صندلی های عقب کمی متفاوت هست هیچ امکان خاصی برای تنظیم این صندلی ها وجود ندارد، البته باید فرمود که این عدم وجود تنظیمات را عیبی در این رده قیمتی نمی توان بر شمرد!ولی در عوضِ اون سرنشینان عقبی خودرو نیز همچون سرنشینان جلو از فضای لازم و نسبتا خوبی برای برنامه دادن پاهای خود بر خوردارند فضایی که اگر اون را بخواهیم با سی یلو مقایسه کنیم می توان بگوییم بارها و بارها بیشتر از سی یلو هست.



اگر کمی با لیفان 520 در شهر رانندگی کنید سریعا متوجه می وید که سوار یک خودروی آسیایی هستید نه یک اروپایی.سیستم تعلیق و فنربندی روی دست اندازهای انبوه خیبانهای ایران به خوبی عمل کرده و لرزش و کوبش قابل قبولی را به شما منتقل خواهد کرد ولی به دلیل حذف عایق زیر کاپوت خودرو توسط تولید نماينده ایرانی صدای به نسبت زیادی به داخل کابین از موتور خودرو می آید.

52:


53:



وقتی که می خواستیم از حالت سکون پشت چراغ قرمز حرکت کنیم فرمودیم بد نیست کمی با این خودرو دست به مانورهای خیابانی بزنیم تا فرمان پذیری و شتابی که من به اون شتاب شهری می گویم را در این خودرو تست کنیم پس ترمز دستی را بالا کشیدیم دنده را در حالت خلاص برنامه دادیم و پا را روی پدال گاز فشار دادیم تا دور موتور به 6000 دور در دقیقه برسد به محض سبز شدن چراغ دنده را در حالت یک برنامه داده و ترمز دستی را پایین دادیم خودرو با دودی که بر اثر فرسایش لاستیکهای خودرو بود از زمین کنده شد و بدون هیچ انحرافی در فرمان با شتاب خوبی به جلو پرتاب شد ، با دنده یک حدود 50 کیلومتر در ساعت و با دنده دو 93 کیلومتر در ساعت سرعت گرفتیم ولی به دلیل اونکه با خودرو مانور زیاد داده بودیم و این حرکات در شهر غیر قانونی بود بلافاصله پلیس مارا متوقف کرد و برگ جریمه زیبایی را تقدیم ما کرد و ما هم بلافاصله قبض جریمه را پرداخت کردیم.در مانوری که با خودرو داده شد به قابلیتهای فرمان پذیری خودرو تا حد زیادی امیدوار شدیم چون از پس اون همه حرکت مارپیچ بدون القای هیچ هسترسی به راننده بر آمد و از چسبندگی خوبی نیز به زمین بهره مند بود ولی به آسانی می توان فرمود این سایز لاستیک زیر خودرو تا حدود زیادی فرمان پذیر خودرو را کاهش داده هست ولی جنس لاستیک فابریک از لاستیکهای کویری که روی تندر 90 سوار کرده اند بسیار بهتر بود چون سپس اون همه زور ورزی و دودزیادِ بر خواسته از چرخها که ثمره این زور ورزی ها بود به عاجهای اونها صدمه زیادی وارد نشده بود.


54:


55:

امیدوارم که مطالب خوبی بوده باشه.

منبع را هم که توی عکسها نوشته.

موفق باشید

56:


57:

صدای موتور لیفان که توی اتاقش میاد مقصر کرمان خودرو هست حتی شنیدم فراخوان هم کرده برای رفع عیب

58:

عزیز دلم اگه یه کم فکر کنی یادت میاد که کرمان خودرو و راین خودرو سیلو ، گل ، آوانته (النترا) و ورنا رو مونتاژ میداده بیرون.
به نظرت کیفیت مونتاژ اینایی که فرمودم با محصولات ایران خودرو و سایپا(به جز زانتیا) قابل مقایسه هست؟!؟!
وقتی یه ماشین خودش به طور کامل بُنجله دیگه چه توقعی داری
همه جاش کپیه.از لوگو برندش (که مال بیوکه) تا اسم مدلش(520) و صفحه کیلومترش که گپی از ب.ام.و هست.
در کل ...

59:

دوست بزرگوارم شما هم فکر می کنید همین آوانته ای نام برید واقعا کیفیت کمپانی اصلی اش را
دارد من که فکر نمی کنم کیفیت اونرا داشته باشد یکی از اقوام گرفته بود یک عیب فنی عجیب داشت
که هنوز هم اشکالش برطرف نشده

60:

عزیز دلم کیفیت مونتاژ کارخونه اصلی رو با مونتاژ ایران اونم ماشینی که مدلش بروز نیست مقایسه نکن.خودت که از اوضاع ماشین در داخل کشور با خبری من دیگه چی بگم.


61:

من این ماشینو دارم وبا هیچ ماشین دیگه ای تو رنج قیمت 14 تا 17 عوضش نمیکنم
206 رو فروختم اینو گرفتم
حرف نداره
از ماشینای بی کیفیت سایپا و ایران خودرو خیلی بهتره
همه چیزش عالیه

62:


63:
















لیفان 520

ساخت کرمان خودرو

قیمت بین 14 تا 15 میلیون.

64:


65:

از 206 یعنی بهتره؟شتابش چطور؟مصرف سوختش چطوره؟ممنون میشم یکم توضیح بدین.


66:

اگه بهتون بگم 206 یک نه دو سرو گردن از لیفان بالاتره شاید بگین فرشاد داره متعصبانه صحبت میکنه!
در مورد لیفان خیلی تو انجمن بحث شده اگه تاپیک چری و لیفان رو تو انجمن پیدا کنید و بخونید خوبه!
شتابش که زیاد جالب نیست مثلا در کنار ریو خیلی کنده اما خب کسل نماينده هم نیست ماشین نرمیه!
مصرفش هم خوبه اما نه در اون حدی که کاتالوگ نوشته!

67:


68:

اینم بقیه عکس های 520








69:

دوستان این همه بحث درباره ی 520 هست،نظرتون درباره ی 620 چیه؟من تو کالایاب دیدم قیمت زده بود 19
به نظر که امکاناتش خوبه،اما شتاب و مصرفش رو نمی دونم.


70:

شتاب ماشین من که همون در حد 206 هست
از لحاظ امکانات یه سرو گردن هم از 206 بهتره
من خودم 4 سال 206 داشتم
مصرفش 1 لیتر بیشتر به نظر میاد
کیفیتش هم بد نیست و خوبه ولی دیگه مثل رنو مگان نیست ،از ماشینای ایرانی بهتره
آخرین سرعتی که باهاش رفتم 180 بود و تو اون شرایط جاده بالاتر نرفت
صدای موتور در دور موتور 4 به بالا میاد داخل نه پایینتر از 4
ترمزش حرف نداره،تقریبا از همه ی ماشینای تولید داخل بهتره ،واقعا ترمز ردیفی داره
در کل ازش راضیم

71:


72:

من همش میفرمودم این ماشینی که ارم شبکه 3 داره اسمش چیه پس نگو لیفان هستند ایشون
ولی خداییش این همه پول میدید ولی 206 تیپ 5 خیلی سر تر هست با 15.600 تومان.


73:

دوستان سلام.آقاexirهم خودت اکسیری هم عکسات هم عکس اون گوشه کی بید!شماره ای نشونه ای چیزی.هیچ؟شوخی کردم.شادابی وسرزنده بودنه شماجونا شادم میکنه.وقتی اینجوری سریه ماشین کلکل میکنید....خداحفظتون کنه.چندتانکتست بگم اول ازهمه مواظب سلامتیتون باشیدوامالیفتان520هیجوقت یه خودروی با اصلونصبو با یه خودروی زیربوته عمل امده مقایسه نکن.جسد206شرف داره به این جینیهای ارزون قیمت(بلابنصبت گروناش)سلامتی توواسم مهمترازفرمودن حرفایکه خوشت بیاد.چقدمیارزه؟سلامتیت!به شکوه خداوندازتومیخرم!مغرورباش نترس .ولی متعصب نه!که هرچی سرمون میادازاین تعصب بی جاست.حداقل15سال واسه این مرزوبوم قلم زدم.به عشق هموطنام.تاکمکشون کنم ماشیناروبهتربشناسن وقتی دیدم دیگه نمیشه واجازه نمیدن.بوسیدموکنار!ناراحتت کردم ببخشید.اگه اینطوری حرف زدم قصدم ناراحت کردنت نبود.شرمنده.

آمایه چیزه توپ واستون میزارم تاحال بیاید.مشخصات فنی هم520هم620طبق سایت رسمی شرکت.اگه دوست داشتیی تستی که بابچه های مجله ازشون گرفتیموواستون میزارم.دوستون دارم.در پناه حق

74:

سلام.اینم ازقولم.مشخصات کامل لیفتان520:موتور4/16سوپاپه/حجم موتور1587/قدرت.دور"106/6000/گشتاور137/4500_4800/توان وزنی94/توان خروجی67/سرعت170/شتاب13.0/طول عرض ارتفاع1473/1700/4370/وزن1130/مصرف شهری_/جاده5.5/ترکیبی_/مخزن51/ایربگ2عدد/ترمزجلودیسکی.عقب کاسه ای/abs.ebd/قفل مرکزی/فرمون هیدرولک باسیستم چرخ دنده ای.تلسکوبی/کولردستی/رادیوسی دی/صندلی دستی عقب تاشو/اینه برقی.شیشها برقی/مه شکن عقبوجلو/گارانتی24ماه یا50هزار.قیمت15الی15.500/یچیزی بگم تنها حوسن این ماشین که توایران بلای جونش شده موتورشه.البته تومناطق گرم.این همون موتوریه که شرکته b.m.wتاسال1998درمینی وتقویت شدشوتوسری3استفاده کرد.اگه باش کناربیایدوسرعتتونورو60تنظی م کنید مصرفه باورنکردنیه4.5لیترو پورت میکنه.B.M.Wهنرشوکامل کرده.چرا؟چون همین موتور روپرکنی(تخته گاز یاتیک آف)چنان صدای پرطنینی داره که لرزه بتن انسان میندازه والبته حدودآ3لیترسوخته بیشتر.باشه باشه فهمیدم.منکه خودم میرم چرا هلم میدی.برکت باشه




ادامه مباحث در این تاپیک:

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


77 out of 100 based on 22 user ratings 997 reviews

@