درست یا غلط


درست یا غلط



سلام
درست یا غلط بودن این کارها نظر شخصی منه ولی اطلاعاتی که مینویسم از منابع گرفته شده
من هیچ قدرتی تو مدیریت این صفحه ندارم و اصل رو رو دمکراسی و فهیم بودن شما میزارم پس قوانین رو رعایت کنید لطفا

1. لطفا از تجربیات خودتون و یا منابع مورد اعتماد بنویسید نه پسر دختر خالم اینا گفته....

2.اگه گیری به مطالب میخواید بدید یا سوالی هست لطفا هر جایی خارج از اینجا مگه اینکه از غلط بودن اون مطمئن باشید ( ترجیح میدم یه پیغام خصوصی باشه) گیر شامل تصصیح مطالب فنی نیست خوشحال میشم اگه ایرادی هست شما اصلاح کنید

3.هر چیزی در مورد ماشین آزاده نه موتوسیکلت هواپیما و ...

6.لطفا تو زیاد کردن مطالب کمک کنید نه زیاد کردن پست ها

7.کلکل ممنوع برای گفتن نظرتون جز بحث فنی حق هیچ نوع صحبت اضافه ای در این پست نیست
پست خصوصی رو برای همین گذاشتن اگه در مورد چیزی اظهار نظر میکنید نظر فنی لطفا

یه معذرت خواهی هم بکنم اگه وارد میشید و با این همه قانون مواجه میشید اولش دوتا بود ولی فرهنگ و شعور بالای ما ایرانی ها اینجوریش کرد امید وارم دیگه بیشتر نشه

پیروز باشید



تاریخچه و اطلاعاتی از شرکتهای خودرو سازی دنیا

1:

درست
برداشتن کاتالیست ماشین
دلیل
خروج دود را آسانتر و فشار وارد بر موتو رو کم میکنه شتاب بالا تر
نکته منفی
آلودگی هوا


مزدا 3 ( Mazda 3 )

2:

درست
استفاده از صافی(ظاهرا نمیشه از کلمه ----- filterاستفاده کرد) هوای اسپورت
دلیل
هوای ورودی با فشار بیشتری وارد موتور میشه تنفس بهتر موتور
نکته منفی
ندارهههه



البته نظر تعمیر کاران اینه که مصرف رو بیشتر میکنه که تنها دلیلش کشش بیشتر موتوره که باعث تغییر رانندگی به رانندگی اسپورت میشه و خوب مصرف اونوقته بیشتر میشه


اصول رانندگي با اتومبيلهاي ديفرنسيال جلو ( Fwd )

3:

درست
تعویض کمک های عقب برای پراید Cng
دلیل
بیشتر شدن وزن خودرو باعث فشار بیشتر بر کمک های عقب میشه که باعث بازی کردن بیش از حد عقب ماشین و در صورتی که کف خواب کردین و از برخورد لاستیک با گل گیر شاکی هستی
نکته منفی
ندار ه ه ه


فقط یه توضیح کره ایش نیست
امیدوارم منظورم فهمیده باشین


لیفان ( Lifan )

4:

ممنون از مباحث تخصصی در مورد اتومبیل .


pimp my ride تيونينگ ماشين هاي درب و داغون
ولی ای کاش در اینجا
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مطرح میکردید که برای همین امر در نظر گرفته شده ., واینکه به نظرم جا داشت تا هر 3 پست رو در یک پست ارسال میکردید .

به هر حال ممنون .


karnes


وضعيت‌هاي گيربكس اتوماتيك

5:

ای بابا
نامبر وان عزیز شما انگار تمام تاپیکهای توی انجمن اتومبیل رو میخواین توی اون 3 تا تاپیک جا بدید؟ پس دیگه انجمن به چه دردی میخوره؟
اگه روزی برنامه باشه انجمن اتومبیل زیرشاخه بندی بشه میدونید تفکیک پستها چقدر سخت تر از تفکیک تاپیکهاست؟


آموزش رانندگی در هوای بارانی

6:

ببخشید .

هر جوری دوست دارید تاپیک بزنید و پست ارسال کنید .

معذرت میخوام که دخالت کردم .

7 برای جلوگیری از افزایش پست های اسپم از ارسال پستهاي متوالي در يك روز جدا" خودداري نمائيد و جهت اضافه نمودن مطلب به پست ارسالي از گزينه ايشانرايش هستفاده كنيد٬
معذرت که این قوانین جمه شدند .


7:

someone translate it............................معذرت که تاپیک رو منحرف کردی!!!!!!!

8:

غلط
سوراخ کردن منبع اگزوز
دلیل
آلودگی صوتی همین
نکات مثبت
مثل برداشتن کاتالیست باعث خروج آسانتر دود میشه تخلیه راحتتر و قدرت بیشتر

9:

این کار کاملا متفاوت هست با برداشتن کاتالیست .

دو مقوله جدا گانه هستند .

و سوراخ کردن انباری نکته مثبتی نداره

کاتالیست به علت سنسوری که در داخلش هست باعث تنظیم قدار هوای ورودی به داخل میشه و به ecu مرتبطه .

ولی انباری هیچ .

در ضمن سواراخ کردن اینطوریه .

چون تاثیری نداره .

ولی تعویض انباری با انواع اسپرت رو کاملا توصیه میکنم .


10:

درست
تعویض رینگ با رینگ بزرگتر(این کار فقط برای ماشین های تولید وطن توصیه میشه)
دلیل
کوچک بودن لاستیک ها باعث شتاب بالا تر خودرو در سرعتهای پایین میشود ولی ما اینجا داریم حرف از اسپرت میزنیم
معایب
اگه منطقی یزرگ بشه هیچی ولی بیش از حد آسیب به جلوبندی

11:

برای خودرو های تولید داخل ایران پیشنهاد من هستفاده از یک شماره رینگ بزرگتر نسبت به رینگ فابریک .

مثلا 405 از رینگ 14 به رینگ 15 ...

و فقط یک شماره

12:

درست
تعویض لاستیک
دلیل
نامرغوب بودن لاستیک های پایه در خودرو های وطنی
معایب
پول


البته این در صورتیه که از لاستیک های مرغوب و معروف و اصل هستفاده کنین و از اینایی که به اسم کره ای و ژاپنی و آمریکایی میفروشن نه معروف مرغوب و اصل

13:

درست
استفاده از لاستیک دیواره کوتاه
دلیل
با کم کردن گوشت لاستیک شما روی لایه کمتری از هوا برنامه دارید فکر نکنم توضیح بخوا پایداری بیشتر
معایب
ضربات بیشتر احساس میشن در جاده ها و اتوبان های مرغوب ایرانی

14:

توصیه من :

سپس 3 تا5 ماه بسته به نوع هستفاده ( درجه کارکشیدن ) لاستیک ها رو به صورت قطری عوض کنید .

چرخ عقب سمت راست = جلو سمت چپ و برعکس

بهترین نوع هستفاده از لاستیک /

15:

درست
کم کردن ارتفاع(به صورت علمی با تعویض کمک و فنر نه بریدن و پرس کردن اون)
دلیل
پایین آمدن نقطه ثقل همون بالا رفتن پایداری
معایب
انقال بیشتر ضربات برخورد زیر خودرو در نزاع با چاله چوله و سرعت گیرها و فشار وارد بر سیستم تعلیق و جلو بندی

16:

درست
تعویض شمع با انواع قویتر با نظر متخصص ماشین مربوطه
دلیل
بهتر کردن جرقه زنی و سوخت بهتر بنزین
معایب
البته اسمش عیب نیست اینجوری جا افتاده انفجار بهتر بنزین خوب حرارت بیشتری تولید میکنه و مطمعنا درجه اب ماشین بالا میره


هیچ تاثیری در افزایش مصرف سوخت نداره
البته تعویض شمع به تنهایی هستفاده بهینه از قدرت ماشینه و اگه می خواید تاثیر محسوستری بزاره باتری و وایر ها حتما باید تعویض شن
که سپس این کارها میتونید کویل ماشین رو هم تقویت کنید
ببخشید مشکلات ناشی از این پست بی توجهی من بود
از همه عذر می خوام

17:

درست
تغییر ترموستات در Cng ها
دلیل
گاز به علت توان کمتر از بنزین با فشار بیشتری وارد سیلندر میشه که باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور میشه که تو حرکت در ترافیک به خوبی مشخصه
معایب
در هوای سرد و هنگان هستفاده از بنزین سیستم خنک کاری موتور بیشتر درگیره و هستهلاک بیشت

18:



سلام دوست عزیز
ببخشید ولی بهتر نیست یخورده تخصصی تر صحبت کنی؟؟

لطفآ 4خط رو بیشتر کن
درسته که مبتدی هستی ولی این مسائل خیلی وقته مطرح شده

بهتره این پستت رو این طوری مطرح کنی

کاهش سطح اتومبیل بصورت هستاندارد دارای محاسن و معایبی هست
اگه به قول تو علمی باشه پس سیستم فنر بندی و سوسپنسیون و به قول تو جلو بندی چیزیش نمیشه
هندلینگتم بالا میره
پس معایب نداره اگه علمی باشه

19:

غلط
استفاده از نور سفید در پرژکتور
دلیل
اصولا ما فرهنگ پرژکتور نداریم اونرو ساختن برای هوای مه آلود و دید محدود چون نور زرد اون باعث دید بهتر راننده میشه و نه قدرت روشنایی بیشترش
معایب
پایین اومدن کلاس من و شما و اینکه دیگه چراغامون ست نیست

20:

تعویض شمع 4 الکترود برای همه خودرو ها مناسب نیست .

این بستگی به نوع طراحی موتور و اتاقک انفجار موتور داره که چند الکترود در بهبود مرحله انفجار تاثیر مستقیم دارند .



ممنون .


21:

یه چیز کلی هم بگم
افزایش قدرت موتور یک بحث کاملا مهندسه و فکر نکنم افراد زیادی تحمل این بحث رو داشته باشن من جمله خودم
این چیزها درواقع هستفاده بهینه از قدرت هستاندارد موتور شما هست نه تیونینگ اون
و از یه قانون کلی پیروی میکنه
تنفس بهتر
تخلیه بهتر

22:

درست
هسترس بار
دلیل
از محدود تبلیغات صحیح همین هسترس باره بالا بردن پایداری مخصوصا روی پیچ ها
معایب
پول


هسترس بار یک میله فلزیست که بین دو سر کمک جلو بسته میشه و در واقه سه ضلعی شاسی رو اونجا مربع میکنه

23:

شمع چند الکتروده خیلی در احتراق بهتر تاًثیرگذاره ولی موتور رو داغتر میتونه بکنه........................
قابل نداشت

24:

exactly right
اینو هر متخصصی میدونه و صحتش رو تاًییدش میکنه........................please continue
thanks lot

سلام دوست عزیز
ببخشید ولی بهتر نیست یخورده تخصصی تر صحبت کنی؟؟

لطفآ 4خط رو بیشتر کن
درسته که مبتدی هستی ولی این مسائل خیلی وقته مطرح شده
واقعا چطور بخودتون اجازه میدین این طرز دیالوگ داشته باشین با دیگران؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کاهش سطح اتومبیل بصورت هستاندارد دارای محاسن و معایبی هست
اگه به قول تو علمی باشه پس سیستم فنر بندی و سوسپنسیون و به قول تو جلو بندی چیزیش نمیشه
هندلینگتم بالا میره
پس معایب نداره اگه علمی باشه
اولا منظور از suspansion جلوبندی نیست بلکه سیستم تعلیق و اتصالات چرخهاست........................بهتره بیشتر مطالعه کنی تا تخصصی تر صحبت کنی نه اینکه.................دوما اگه حداقل مطالعه ای در دینامیک داشته باشی میدونی که کوتاه شدن طول کمک فنر باعث کاهش نوسان و قدرت جذب ضربه در فنرهای لول(نه پارابابولیک) و کمک فنرها میشن................پی نظر آقایamirr13 کاملا درسته......................
سومن به حسن خلق توان کرد صید اهل نظر............................به تیر و دام نگیرند مرغ دانا را
خدا رو شکر که شماها مدیر انجمن نیستین.................همینجوریش باندبازی راه انداختن و توی Private message بخاطر پستامون توی این انجمن و برای ساپورت رفقاشون آدم رو تهدید میکنن..........................وای به روزی که مدیر بشن اینااااااااااااااااااا

25:

خیلی خوشحال میشم دلایل و هستدلال های منطقی خودتون رو بگید .

من بی صبرانه متظرم .

چون تجربه من و اطلاعات من خلاف اطلاعات شما رو میگه .

پس من رو قانع کنید که اشتباه از منه .

قوانین اختصاصی انجمن اتومبیل :
6- در جواب به سوالات دقت كافي به عمل آورده و در صورت عدم اصمينان قطعي از جواب خود از كلماتي مانند : "به نظر من ..." هستفاده نماُيد تا موجب گمراهي مخاطبين خود نگرديد

اولا منظور از suspansion جلوبندی نیست بلکه سیستم تعلیق و اتصالات چرخهاست
فکر نمیکنم hpower منظور جز این داشته .

وای به روزی که مدیر بشن اینااااااااااااااااااا
مطمئن باشید اگر من مدیر اینجا بودم از پست های ارسالی شما دراین صفحه به جز یکی اونهم ویرایش شده تمامی رو به انجمن تراش منتقل میکردم به دلایل زیر :

قوانین اختصاصی انجمن اتومبیل

برای جلوگیری از افزایش پست های اسپم از ارسال پستهاي متوالي در يك روز جدا" خودداري نمائيد و جهت اضافه نمودن مطلب به پست ارسالي از گزينه ايشانرايش هستفاده كنيد٬

4 از عنوان هر گونه مطالب شخصي در پست هاي عمومي پرهيز كنيد و اينگونه مطالب را در پيامهاي خصوصي به اطلاع كاربر يا مدير مورد نظر برسانيد.همينطور از به كار بردن شكلهاي متعدد در نوشته هاي خود پرهيز كنيد

- تاپیک رو به بحث های فرعی نکشونید
پس لطفا ضمن رعایت احترام به همه اعضای فروم و این انجمن خدا رو هم شکر کن که من مدیر اینجا نیستم .


26:

what about?
دربارهء چی هستدلال بیارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟اظهر من الشمسه که وقتیکه در یک موتور 4 سیلندر بجای 4 قوس در یک سیکل 1342 شما 16 قوس داشته باشین هم برق بیشتری مصرف میکنه پی باید باتری خوب و دینام روبراهی داشته باشین هم حرارت موتور رو افزایش میده....................ضمنا یکی از متخصصان ECU Tester وقتیکه بین انتخاب برای نصب شمع پلاتینیومی وشمع 4 الکتروده مردد بودم این نظر رو تاًیید کردش...............تایید هم نمیکرد برای من اظهر من الشمس بود
امر دیگه ای باشه؟
پس لطفا ضمن رعایت احترام به همه اعضای فروم و این انجمن خدا رو هم شکر کن که من مدیر اینجا نیستم .

Great....................
تا حالاش که همینجور بوده و تا بوده بی احترامی از جانب شماها بوده به کاربرها.........................نمونه هم توی پست قبلیم نقل قول کردم...............ضمنا حاج آقا شما خودتون بیشتر نیاز به نصیحت دارین فکر کنم
خدا رو هم شکر کن که من مدیر اینجا نیستم
همینکار رو دارم میکنم دوست جان!!!!!!



عجب بحث منحرف شداااااا..................amirr13جون بیا ادامه بده...............من که خیلی از نوشته هات خوشم اومد.............
Have fun

27:


سلام...



در مورد اين شمع ها بايد بگم كه 4 نوع هستن...

دو الكتروده٬ سه الكتروده٬ چهار الكتروده و الكترود سوزني كه براي هر نوع اتومبیل به طور تجربی ثابت شده که یکی از این مدل ها جواب میده .

به عنوان مثال برای پرايد سه الكتروده توصيه ميشه برای 405 من رو ماشین خودم هم تاثیر 3 الکترود رو بیشتر میدونم ...

علت اینکه در نهایت تقویت سیستم شمع ها به افزایش قدرت اتومبیل کمکی نمیکنه اینه که چون سيم كشي هستاندارده٬ اينا نمي تونن كارايي داشته باشن......

نبايد سپس بستن اين شمع ها انتظار داشته باشي كه ماشينت پرواز كنه...

اينا راندمان كاركرد موتور رو بالا مي برن...

و باعث احتراق كاملتر ميشن كه عمر موتور رو بالاتر ميبره پس چیزی به اسم افزایش قدرت نداریم .

پدیده احتراق مخرب و به همراه اون " ناک " دیگه اتفاق نمیفته .

اين تركيب جديد الكترود هاس مثلا در 3 الکتروده ها
اون 3 تايي كه اطراف هستند قطر جرقه رو بيشتر مي كنن و اوني كه رو سر بر مي گرده قوس و طول جرقه رو بيشتر ميكنه و كلا به طور يكنواخت تر و كامل تري مخلوط محترق مي شه در نتیجه موتور از عمر مفید بیشتر بهره میبره .

دیگه صدای خر خر در دور های پایین نمیشنویم .



و اونهایی که به فکر گرفتن قدرت برای اتومبیل هستند در کنار تعوض شمع باید :

اينم بگم كه اگه كارايي بهتري مي خواين بايد كايشانل هم تقايشانت بشه حالا يا با آمپل فاير يا با كايشانل با قدرت بيشتر

در مورد آسيب هيچ گونه آسيبي نداره.


در مورد گرم كردن بايد ميزان سوخت و هوا به نصبت صحيحي تنظيم شده باشه اگه 14:1 باشه هيچ مشكلي به وجود نمي ياد
وقتي كه هوا زياد باشه چون جرقه هم بهتره اكسيژن به دليل بيشتر بودن و محترق شدن باعث گرم كردن موتور مي شه
فقط اگه دماش زياد باشه يا كم ممكنه تنظيم موتور به هم بخوره

تا حالاش که همینجور بوده و تا بوده بی احترامی از جانب شماها بوده به کاربرها.........................نمونه � هم توی پست قبلیم نقل قول کردم...............ضمنا حاج آقا شما خودتون بیشتر نیاز به نصیحت دارین فکر کنم

28:

سلام عزیزم
1-من با هرکی که به پروپام بپیچه هرطور که بخوام صحبت میکنم!!!
2-دیگه واسه من از تخصص صحبت نکن هرموقع تونستی با یه شرکت تیونینگ معتبر همکاری کنی و ادونس بگیری
با من کلکل کن قربونت بشم
3-اگه من مدیر بودم که ....
4-قضیه ساپورت دوستام نیست.همینکه تو 2صفحه 2تا اشکال پیش اومد و نه شما نه دوستت تونست جواب بده خودش کلیه
5-عزیزم به سوال سهیل حتمآ جواب بده چون مشتاقانه منتظرم جوابتم که سهیل رو متقاعد کنی

29:

بابایی

البته دوست ایشون کاملا بحث های منطقی داشتند و منتهی در پ.خ به همراه من در مورد درست یا نادرستی این ارسال ها صحبت میکردیم که خوب بنده از ایشون خواستم که برای اینکه از این سوئتفاهم ها پیش نیاد در همین تاپیک به بحث بپردازند که خوب ظاهرا هنوز از دیشب لاگین نکردند و الا حتما این کار رو انجام میدند .


30:

اگه بحث غیر اتومبیلی ادامه بدین، با نام کاربری بابک میام و هر کسی که بحث غیر اتومبیلی و جنجالی کنه رو بن میکنم.
کافیه.

زشته.

ادامه ندین.


31:

چه خبره؟
از همه ی دوستان ممنون
که اینقدر به پرو و پای هم پیچیدن و جیغ و داد راه انداختن
بزارید معذرت بخوام یه مقدار ظاهرا زیادی حساب باز کردم
خطاب به دوست تیونینگ کار و حرفهای ام که اعتراض داشتن چرا موارد اینقدر ساده و آماتور بیان میشن
آماتوره ش این شده وای به حرفه ایش
در ضمن اگه کسی میتونه مطالب رو حرفه ای تر بیان کنه من خیلی خوشحال می شم اگه زحمتش رو بکشه
بزارین یه اصلاحیه بدم
در مورد تعویض شمع با چند تا دوستای تعمیر کار و حرفه ای تر از خودم مشورت کردم
پس پست رو اینجوری عوض می کنم برید ببینید
دیگه اینکه یه قانون دیگه هم اضافه می کنم یه سری به قانون دونی هم بزید

32:

غلط
تراشیدن بلوک سیلندر
دلیل
نازکشدن بلوک و هستهلاک بالا حرارت بیشتر مصرف بالا هزینه بالا نسبت به نتیجه
فایده
قدرت بیشتر ناشی از افزایش حجم موتور

33:

غلط
تعویض موتور
دلیل
هزینه بالا نا همخوانی با سیستم ترمز فشار رو جلوبندی
البته اگه اینکار با نظر کارشناس و تقویت تمامی قسمتهای ماشین انجام بشه ایراد نداره که افراد عادی معمولا نمیکنن البته هزینه ثانویه اون خیلی بالاتر از ماشین هستاندارده
فایده
قدرت بالاتر

34:

غلط
بریدن فنر
دلیل
کم کردن ارتفاع ماشین یه امر صحیحه که قبلا فرموده شده ولی چیزی که بین عموم رسمه بریدن لول فنر یا پرس اونه که چون ضریب فنر با این کار تغییری نمیکنه نتیجه خوبی نمیده و فقط رو ظاهر تاثیر داره نه دینامیک رانندگی.
فایده
هزینه کمتر از تعویض فنر

35:

سلام

خوب اینجا فونت فارسی بود فرمودم ویرایش شه /

به نظرم همونطور که به دوست عزیز فرمودم اگه در این تاپیک فقط سوژه هایی که دوستان عنوان مینمايند بررسی بشه و معایب و مزایای اون عنوان بشه کافیه .



ما داریم میگیم این قسمت خوبیشه این قسمته بدیشه .

پس این غیر منطقیه که بخوایم بگیم حالا درسته یا غلطه .

هرکس با توجه به خواسته ای که داره تصمیم میگیره بگه درسته یا نه .

موفق باشید .

36:

والا چی بگم .

به نظرم این کار رو برای خودروهای خاص انجام میدن .

و اونهایی هم که برای خودرو های خاص انجام میدن کاملا از مفید بودنش بهره میبرن نه از مضر بودنش .



و این مدل خاص تنها برای خودروهایی که میخوان در رالی شرکت نمايند نیست ! طرف یه ماشین داره با بدنه خوب و موتور پرمصرف و تکنولوژی ضعیف در فکر جایزین کردن گزینه بهتریه

مثلا من پاترول دارم میخوام جای موتورش یه موتور مینی باس ببندم ! خوب میدونم موترو مینی باس روی همون پلت فرم با همون دسته موتور ها سوار میشه .

نه نیازی به تغییر در شاسی خودرو هست نه چیزه دیگه ! کلی هم حسن داره ! از جمله دیزلی شدن ! بیشتر شدن قدرت ماشینم و ..



پس در این مورد نمیشه منفی گرفت !

37:

در این مورد هم باید بگم بریدن فنر هم در بعضی موارد تنها چاره ی کار هست .

این پست رو بخونید که دوستمون یاسن پرسیده بود :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
و اینکه بریدن فنر فقط جنبه زیبایی نداره و در پایداری خودرو نیز موثره /


موفق باشید .


38:

این دوتا قد فنر اسپرت و فنر بریده با هم فرق دارن
هر فنر یه ضریب ثابت داره K که با بریدن هیچ تغییری نمی کنه اصلا هیچ ربطی به طول نداره
حالا اگه شما میخاین فقط ظاهر ماشین رو خوب کنین حق با شماست ولی پایداری ماشین با تغییر فنر خیلی بالاتر میره تا بریدن اون(فرمودم خیلی بالاتر میره پس بریدن فنر تاثیر داره ولی )
بریدن فنر تنها باعت پایین اومدن نقطه ثقل میشه ولی تعویض اون با فنر اسپرت مناسب باعث پایداری خیلی بهتر روی پیچها و جدا نشدن او از مسیر در سرعتهای بالا رو موج های جاده البته این رو اونایی که فنر بریدن هم میگن ولی آیا اونها پشت یه ماشین با فنر اسپرت نشستن؟
البته فنر اسپرت ضرر بیشتری برای جلوبندی و کمر مسافرین داره

39:

برسیم به موتور
خوب شما یه کار عالی انجام میدی و اون تغییر موتور از بنزین به گزوئیل ایا موتور گازوئیلی شما همون قدرت و تورک رو داره؟
گیربکس شما با ضرایب خاص خودش این موتور رو به خوبی ساپورت میکنه؟
آیا قدرت بالا تره شما باعث نمیشه که ترمز های شما کارایی کمتری داشته باشن
فاکتور وزن چی اونو درنظر گرفتی؟
موتور دیزل چه قدر سنگینتر یا سبک تر از موتور هستانداردته
اگه جوابت مثبته پس یه انتخاب خوب کردی
اگه نه روش بیشتر فکر کن

40:

سلام امیر جان

خوب .

پس به اینکه یه ثابتی به اسم k وجود داره کاملا مشرف هستید و این باعث خوشحالیه .

ولی آیا این ثابت k به چه عواملی بستگی داره ؟؟ یادمه یه وقتی در کتاب محاسبات میخوندیم که :

F = 1/2*K*DX

که خوب مشخصه که نیروی وارد به فنر به ثابت فنر و تغییرات طول فنر بستگی داره ...

پس در نهایت در STABILITY خودرو بریدن فنر تاثیر خودش رو ایفا میکنه .


41:

و اما در مورد موتور :

ببین امیر .

هر شخص سوم از اعویض موترو خودش هدف هایی داره .



100 % اون کاملا به معایب و مزایای کار مشرفه که چه خواسته رو میخواد بهش برسه و ادامه ...



من میلم روی پاترول موتور مینی باس میزارم .



یا موتور از سری z24

این 2 موتور روی همون پلت فرم سوار میشه .

قدرتی که تولید میکنه کاکلا با سیستم ترمز همخونی داره .



اما اگه موتور سافاری 96 ببندم 100% نیاز به تقویت سیستم ترمز دارم .



من اگه روی 405 موتور از سری mi16 ببندم نیاز دارم ترمز رو تقویت کنم .

اما اگر موتور از سری t16 ببندم نه تنها نیاز به تقویت ترمز دارم اون هم سیستمی به سان برمبو و علاوه بر اون نیاز به تقویت پلت فرم خودرو و جلوبندی و سایر تعلیقات انتقال نیرو دارم .



پس این بسته به نوع موتور نوع بودجه و ...

داره .

و طبیعتا از تعویض موترو فقط سودش رو طرف میبره .


42:




آی قربون آدم باهوش من هرچی فکر کردم فرموله یادم نیومد
ولی اگه یادت باشه این طول کشش فنره نه طول اولیه اون
یه چیز دیگه که یکی از دوستان بهم گوشزد کرد اینه
فرضا فنر بریده شده در مقابل نیروی فشاری همون قدر مقاوم باشه که میگید فرضا
ولی آیا در مقابل نیروی کششی که روی پیچها و موج های جاده بهش وارد میشه همون قدر مقاومه؟


در مورد موتور هم فرمودم اگه این شرایط رو داره شما یه انتخاب خوب کردید

43:

ببین امیر جان

این dx که من نوشتم طول اولیه فنر نیست و من این حرف رو نزدم .

من فرمودم

F = 1/2*K*DX


که خوب مشخصه که نیروی وارد به فنر به ثابت فنر و تغییرات طول فنر بستگی داره ...

و تغییرات طول فنر میشه طول اولیه اون که میشه حالت فابریک و طول ثانویه اون که حالتی که سپس بریدن اون هست .

و تفاضل این دو میشه dx /

نکته دیگه اینه که ما برامون نیروی وارد بر فنر ها مهمه که در پایداری نقش مهمی داره .

و این نیرو که F هست با تغییرات طول فنر ربط داره .

ثابت فنر که K هست رو ما کاری نداریم .

چون داریم میگیم ثابت فنر !! یعنی به جنس و ضخامت فنر بستگی داره !

در نهایت اینکه بریدن فنر از لحااظ داینامیک کاملا بر نیروی وارد بر فنر ها و پایداری خودرو تاثیر داره ...

ممنون از بحث هات /

44:


نگاه کن اون يX مقدار تغییر طول فنر آزاد و فنر کشیده یا فشردست این از قضیه فرمول
پس تو فرمول فرق نمی کنه فنر یک متر باشه یا نیم متر مهم اینه که چه قدر جابجا میشه
و طبق همون فرمول ما یه فنر با ضریب ثابت داریم که مقدار کمتری جابجا میشه

بعد من نمیگم تاثیر نداره
داره ولی یه کاره مهندسی و علمی نیست
بلکه یه کاره بازاری و عمومیه
نظر من اینه که بریدن فنر از نظر فنی درست نیست ولی از نظر مالی خوب چرا

45:

درست
تغییر در سیستم اگزوز
دلیل
اولا این کار به همون دلیل خروج آسانتر دود باعث کم شدن فشار از رو موتور میشه
که خوب باعث افزایش قدرت میشه سیستم اگزوز شامل هدرز و انباری و سایر اتصالات طول مسیر اون میشه
معایب
هزینه بالا نسبت افزایش قدرت

46:

امیر جان .

این بحث خیلی خیلی ساده تر از این حرف هاست .

الان این چیزی که شما میگی با حرفی که من زدم در اینجا که :

نیروی وارد به فنر به ثابت فنر و تغییرات طول فنر بستگی داره
هیچ فرقی نمیکنه !!! تغییرات طول یعنی طول اولیه فنر و طول ثانویه دیگه !

پس تو فرمول فرق نمی کنه فنر یک متر باشه یا نیم متر مهم اینه که چه قدر جابجا میشه
و طبق همون فرمول ما یه فنر با ضریب ثابت داریم که مقدار کمتری جابجا میشه
شما فرمول محاسبه نیروی کشثانی فنر رو زیر سوال بردی با این حرفت ! شما با ثابت فنر k=.0334 و تغییرات طول مثلا 4/1 m از همون رابطه k=1/2*k*dx بدست بیار .

در مرحله بعد همون نیروی کشثانی فنر رو برای همون ثابت فنر ولی با تغییرات طول 8/1 m کحاسبه کن .



در نهایت میبینی که این نیرو های کشثانی فنر با هم متفاوت هستند .

---------------

داریم که مقدار کمتری جابجا میشه

بعد من نمیگم تاثیر نداره
داره ولی یه کاره مهندسی و علمی نیست
بلکه یه کاره بازاری و عمومیه
نظر من اینه که بریدن فنر از نظر فنی درست نیست ولی از نظر مالی خوب چرا
ببنید / شما درست میگی .

منتهی باید در نظر بگیرید بین یه خودرو که روی هواست و از فنر لول اسپرت هستفاده نمیکنه با خودرویی که کاملا دقیق فنر های اون بریده شده باز فرق هست .

درسته که اون کار مثل فنر لول نمیشه هیچ وقت اما از حالت فابریک کاملا بهتره .



نتیجه گیری اینکه اگه بودجه نبود ببرید .

چون جواب میده .

اگه بودجه بود فنرلول بندازید چون از جنس متفاوت و به طور هستاندارد بهره میبرید .

47:


نه دیگه سوختی
طول اولیه با تغییرات طول فرق نداره؟
من میگم چه فنر 1 متر باشه چه 10 سانت تو فرمول هیچ تاثیری نداره
ولی اگه این اعداد تغییرات طول باشن چرا فرمول عوض میشه
ایول حرفتم درسته
ولی اگه دو ماشین مساوی یکی با فنر اسپرت و دیگری با فنر بریده
نباید فکر نمايند که پایداری مساوی دارند چون هنوز اون فنر فابریکه نرمتر از فنر اسپرته عمل میکنه
ضربه بیشتری رو میگیره و بیشتر بازی میکنه

اما اگه میگی از رو هوا بودن بهتره منم موافقم
از سدان اس یو وی بودن بهتره!!!!!!!!!

48:

برادر بزرگوار ! هستاد عزیز !

من کی فرمودم طول اولیه با تغییرات طول فرق نداره ؟ یک مقدار به پست های من دقت بفرمایید لطفا ...

فرمودم تغییرات طول یعنی طول ثانویه منهای طول اولیه ...

! خوب ؟ ok ?

در ثانی در فرمول تغییرات طول فنر باعث میشه که نیرو تغییر کنه ! اگه تغییر نباشه چون d2-d1 با طول اولیه برابره تغییری نداره ! این که خیلی سادست !

ثالثا اینکه فنر اسپرت رو نمیشه با فنر بریده شده مقایشه کرد هم کاملا واضحه دیگه ! کسی که خلافش رو نفرموده ..

!!!

------
موفق باشی

49:

براي تعيين ميزان سفتي يك فنر مقداري نيرايشان وزني (.x gr) رايشان اون اعمال ميشود و در اثر اين نيرو طول فنر به مقدار مشخصي(y mm) كاهش ميابد.به اين نسبت Spring Rate فرموده ميشود و واحد اون با g/mm و يا lbs/inch بيان ميشود.

يعني اگر واحد g/mm را در نظر بگيريم ميزان x متغيير هست ٫ ولي ميزان y كه نشان دهنده ميزان كاهش ارتفاع فنر هست ثابت بوده و 1mm ميباشد.

براي درك بهتر مطلب به مثال زير توجه كنيد.

2 فنر با spring rate متفاوت داريم يكي با 345g/mm و ديگري 480g/mm

يعني فنر اول با برنامه دادن وزنه 345 گرمي بر رايشان اون 1 ميليمتر كوتاه ميشود و در فنر دوم براي كاهش ارتفاع به ميزان 1 ميليمتر بايد 480 گرم وزن رايشان اون اعمال كرد و يعني فنر دوم سفتتر هست.

نتيجه ميشود فنرهاي با عدد spring rate كوچك نرم و با رقم spring rate بزرگ سفت هستند.





فنرهاي(NORMAL (LINEAR

به فنرهايي فرموده ميشود كه با اعمال وزن يكسان طول اونها به يك ميزان كاهش ميابد و فاصله دورهای فنر مساايشان هستند (a,a,a,a,a,..) و در نتيجه هنگام اعمال نيرايشان وزني رايشان اين نوع فنرها فاصله دورهای فنر با هم به يك ميزان كاهش ميابند.

براي مثال يك فنر NORMAL با 10 دور و فاصله دورهای 2cm را در نظر بگيريد.

اگر وزنه اي رايشان فنر برنامه بگيرد كه طول فنر 2cm كم شود فاصله دورهای فنر 2cm/10=2mm از هم كم ميشود (1.8mm ميشود) يعني spring rate اين نوع فنرها ثابت هست و در برابر هر نوع وزني فاصله دورهای فنر به صورت مساايشان تغيير ميكنند.













فنرهاي STEP LINEAR

فاصله دورهای فنر در دو نصف فنر متفاوت هستند a,a,a,a,a,..,b,b,b,b,b

اين فنرها بين فنرهاي normal و progressive هستند و ميتوان اونها را با دو ميزان سفتي ناميد.فاصله دورها در دو نصف فنر متفاوت بوده و يعني 2 ميزان spring rate دارند كه براي 2 نصف فنر متفاوت هست.











فنرهاي PROGRESSIVE

(Progressive spring / Progressive feder / Ressort progressif)

فاصله دورهای متغيير a,b,c,d,e,f,g,h,i

ميزان spring rate متغيير هست (مانند محصولات Eibach) و دورها با يكديگر فاصله هاي متفاوتي دارند و بدين جهت چسبندگي اتومبيل بيشتر ميشود و در ترمز و پرشهاي اتومبيل (jump) كارايي خوبي دارند.

در اين نوع فنرها به هر مقدار كه فشار يا نيرايشان وزني افزايش يايد فنر با سفت تر شدن عكس العمل نشان ميدهد.

چون در واقعيات متفاوت و هنگام رانندگي نيروهاي وزني و فشارهاي رايشان فنر تغيير ميكنند فنرهاي step linear نميتوانند پاسخگايشان اين تغييرات باشند ولي فنرهاي progressive ميتوانند در هر واقعياتي بهترين كارايي را داشته باشند.




منبع Vc4p.com


77 out of 100 based on 22 user ratings 247 reviews

@